Tredje gången gillt?

Gjorde ett tredje försök till promenad på kvällskvisten denna vecka, men kroppen sa blankt nej. Eller inte kroppen, snarare enbart magen som protesterar. Fick vända hemåt eftersom det inte alls kändes bra. Lite snopet att inte kunna aktivera mig. En ny och annorlunda känsla. Har tio veckor kvar av graviditeten och hoppas verkligen inte kroppen ska säga ifrån mer.

Hoppas innerligt att cyklingen fortfarande fungerar. Nästa vecka är det jobb igen och jag cyklar alltid till jobbet. En skön stund till och från jobbet att rensa huvudet och få frisk luft. Vill verkligen inte behöva ta bilen redan. Tänker positivt och tror att det fortfarande fungerar. Återkommer nästa vecka om det.

Erkänner att jag blev lite frustrerad när Peter gick ut på sin löprunda och jag fick vända åter från min planerade promenad. Men jag är inte den som deppar ihop utan letar möjligheter. Det fick bli ett 20-minuters styrkepass i gröngräset istället. Benböj, balansövningar, armar, rygg och lite mage anpassade för min gravida kropp fungerade fint. Skönt att kunna göra nåt då jag annars blir lätt rastlös. Denna semestervecka har varit extremt lugn och avslappnande. Välbehövligt, men det finns en gräns. Vill gärna ha lite rörelse och fysisk aktivitet för att må bra.



Kommentarer
Guldmulten

Cykling fungerar säkert jättebra, är ju skonsammare än gång. Jag kunde cykla nästan hela tiden ut. Sista sista 1-2 veckorna typ sa kroppen dock stopp, magen knöt sig. Kroppens sätt att tala om att den behöver vila, då är det bara att lyssna och att vila upp sig för vad som komma skall :)

2013-07-31 @ 22:37:52
URL: http://guldmulten.blogg.se
Guldmulten

Förresten är du så himla fin i din mage!!

2013-07-31 @ 22:38:40
URL: http://guldmulten.blogg.se
Anki

Tråkigt när kroppen (eller magen) säger ifrån. Tur det inte är allt för långt kvar iaf..:)

Svar: Nä verkligen nedräkning nu.....bara hoppas på att den inte väntar för länge med att komma :)
Mrs Malinski

Karin O

Bara att acceptera, inte mycket annat att göra åt. Men visst börjar man längta efter att ta i ordentligt igen:)

2013-08-04 @ 10:19:36
URL: http://kakansemlanoliven.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0