Långhelg

 
Älskar långhelg!
Både hunnit softa, umgås, aktivera oss, fixa och dona.
 
Försökte mig på ett jogg/lufspass i torsdags men kändes sådär. Blev 1 km jogg och 4 km promenad. Jag får vara nöjd med det. Min kropp är inte som den brukar. Fick iallafall till det på mitt corepass i onsdags. Lät min värd ta de magliggande övningarna, sedan hade jag bytt vissa övningar som passar bättre för mig att göra nu när magen växt lite. Igår blev det en halvdag med vedstapling, bra träning för coren ;)
 
Inga fel att lyxa till det med lite nyttiga godsaker på ledigheten.
Vi var bortbjudna på middag hos Peters syster i torsdagskväll och fick till efterätt, krossade chokladbitar blandade med hallonkesella och färska hallon mums.
Till frukost imorse lyxade vi till det med äppleplättar. Stekta äppleskivor i kanel med pannkakssmet på. Jag gjorde en nyttigare variant med jordnötssmör, ägg, banan, kokosmjöl, filmjölk och bakpulver. Till det serverades det kvarg och granola.
 
Uppdaterat:
Recept på äppleplättar (gjorde dem lite på en höft då jag tog lite från olika recept så måtten är ungefärliga)
 
Gör pannkakssmet. Här kan du välja vanliga pannkakor, lch-varianten, Coltingpannkakor, amerikanska pannakakor eller som jag efter eget tycke.
Jag tog 1,5 msk jordnötssmör och blandade med en mosad banan och 2 ägg. Rörde i ca 1 dl mellanfil och ca 1 msk kokosmjöl och 1 tsk bakpulver.
 
Kärna ur och skiva 1 äpple. Stek i stekpanna med massor med kanel på så att de blir mjuka. Häll på pannkakssmet på äppleskivorna så att de täcker hela skivan och lite till. Stek på båda sidor.
Serverade med lättkesella blandat med lite vaniljsocker och granola.
 
 
 
 
 
 
Ä
 
 
 


Kommentarer
Ann-Helene

De där plättarna vill jag gärna ha receptet på! Låter fantastiskt gott =)

2013-05-14 @ 18:14:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0