KM 100m

Man kan nog tro att jag inte gjort nåt annat än simmat sedan sist. Här är det dålig aktivitet och sista inlägget var jag på simkurs och detta inlägg handlar om vår första klubbmästerskapstävling, KM 100 m simning. 

KM-serien är ett nytt påfund för i år, innehållande simning, löpning, cykling, rodd, planka, hopprep m.m
Jag tänkte att jag skulle vara med på de tävlingar jag klarar av. Simma 100 meter vet jag att jag klarar även om jag inte är snabb. Ser det som en kul grej och en liten utmaning samtidigt. Man får 2p bara av att delta. Dessutom är det indelat i herr och dam. De första 10 får poäng. Idag var vi endast 7 st tjejer så jag lyckades skrapa ihop 6 p.
Nu har jag en tid på 100 m som jag ska klå nästa år :)







Kommentarer
Guldmulten

För en som inte är insatt: vad har man poängen till? :)

Svar: KM är ett klubbmästerskap under hela 2014 med olika deltävlingar där man får poäng för varje tävling och sedan skall det koras en klubbmästare. Så mer poäng mer chans att vinna :)
Mrs Malinski

2014-02-28 @ 06:01:37
URL: http://guldmulten.blogg.se
Anki

Vilken kul grej! Lycka till på de andra grenarna nu! :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0