Full av energi

Rider fortfarande på vågen från lördagens event. Känner mig så full av energi och peppad att träna mer och hårdare.

Idag känns det inte alls lika farligt i kroppen. Gjorde nog gott att cykla ur benen lite igår. Jag cyklade till och från jobbet. Det blev 22 x 2 km, med start 05.30 på morgonen. Härligt! :) Morgonens tur var allt lite småjobbig, men klämde på rätt bra ändå med tanke på mina sega ben. Tänkte att hur ska det gå att cykla hemåt. Staplade fram på sega ben hela dagen på jobbet, men det gick bra!! Medvind och strålande sol. Kändes som jag flög fram :) Hade lätt kunnat cykla 2 mil till utan problem om det inte var för att jag skulle iväg till Friskis och värda. Mitt första "gå brevid-pass" på Friskis i receptionen. Det var riktigt kul!! Träffade många glada och positiva människor. Superkul!

Riktigt sugen på att träna och speciellt cykla. Nu blir det dock vila ett par dagar. Ikväll är det dammöte på golfklubben.



Kommentarer
izza

Snygg man är på alla bilder! Haha. Jätteskoj att sitta och titta på alla bilder och läsa alla andras inlägg om dagen!



Håller verkligen med dig om att lördagen gav mersmak till mer stenhård träning! Var på crosstrainingen idag och var alldels full av endorfiner efteråt!!



Fortfarande träningsvärk eller? Mina ben är ömma fortfarande och sedan har jag ett blåmärke på knät! hehe. Starkt gjort att cykla igår! Men kroppen känns ju rätt okej bara den blir varm!



Nu ska jag laga lite mat och sedan ska jag se om jag hinner med att logga in en sväng på det där med stegräknaren! När ska vi köra ett träningspass då? :D

2009-04-28 @ 20:23:12
URL: http://runrunner.wordpress.com
Lina

Åh vad roligt att du har fastnat för cykling och att du trivs med din cykel! :-) Behövs fler racer tjejer på vägarna!!



Skönt att cykla ur benen. Visst är det en heeelt underbar känsla att cykla landsväg. Man kan leva på ett cykelpass vääldigt länge. Förstår att du har adrenalin kvar efter helgen. Verkar ha varit en otroligt rolig helg.



Imorn ska jag äntligen neråt Småland för och hälsa på vänner och familj :-) min kärlek hänger naturligtvis på, ska montera upp den på bilen så kommer det blir massa cykling nere i småland :-)



Kul att du trivs på nya jobbet :-))



2009-04-28 @ 21:07:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Vad kul om vi kan lyckats tajma lite crosstraing nästa vecka!! Vilodagar är överskattat jag har kört på dessa två dagar, närå, skoja bara. Vila är bra grejer! Jag är sugen på att löpa lite ikväll. Men är också inne på att ta en yoga imorgon innan jobbet, gäller att passa på, den här veckan är det ok för mig att kobba lite flex! När man väl kommer igång med träning så är det sååå kul! För min del är det nog bara att köra på, för sen rätt vad det är så kommer det en lågvecka både med motivation och tid :D Får vila då!



Kul att komma igång med cykling! Jag skulle verkligen vilja ha en liten racercykel. Men, men, kostar ju en del :)



Nej nu måste jag nog fortsätta jobba!

2009-04-29 @ 13:35:36
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0