Core Bosu

Igår testade jag ett nytt pass, Core Bosu. Jag brukar försöka gå på Core hyfsat regelbundet då jag tycker det är viktigt att stärka upp bålstabiliteten. Så nu när de infört ett ny variant av Core var jag såklart tvungen att testa.
Jag kan meddela att det var jobbigt. Träningsvärken från tisdagens skivstångspass gjorde sig till känna när vi låg på balansbollen och gjorde diverse övningar för armar, ben och mage. Ajaj, men det känns skönt!

Bosubollen ser ut som en halv fitnessboll och används som ett träningsredskap för att träna balans och bålstabilitet. Bollen kan användas på båda sidorna - (Both sides up - Bosu) - antingen med plattan nedåt eller som en stor balansplatta.

Idag vilar jag genom att spela en golfrunda (kanske blir det årets sista?) Idag var det -2 grader när jag åkte till jobbet...brrr.




Kommentarer
Susanna

Bosu är kul! Testade en klass på ett konvent och det var mycket jobbigare än man trott! Hade inte kunnat föreställa mig att man kunde använda den som typ step up bräda också, coolt!

2009-10-02 @ 10:39:04
URL: http://powersus.blogspot.com
Annika

Minusgrader = snart vinter = snö =)



Lycka till på golfen!



Jag börjar bli lite förkyld och det är inte bra inför helgen. Snart ses vi! :)

2009-10-02 @ 11:29:10
URL: http://tremil.blogg.se/
Anki

När jag bodde i Trollhättan förra hösten så gick jag på Core Bosu några gånger och jag gillade det massor. Tyvärr finns det inga sådana pass här men kommer garanterat bli fler gånger om jag kommer över ett gym som har det..:)

izza

Tjaba! Hoppas ni får det superkul i helgen!!! :D :D



Öl är också trevligt och kan gör gott för själen! ;)



Jag börjar ju nästan alltid jobba klockan 6 så vin och vardagkväll är inte bästa kombon. Men man kan ju äta nåt gott och träningsplanera utan vin. Eller också bara ta ETT glas ;) Lördag den 17e jobbar jag så det passar ju inte så bra. 23e kan jag. Är du upptagen sen på helgen? Jag är sjukt sugen på Rosa Bandet spinningen i Götet ;)

2009-10-02 @ 19:01:17
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0