Inspirationsdag

I lördags var det avspark för grundträningssäsongen. Dags för långpass igen på lördagarna. Ja iallafall för sambon. Jag har inte sprungit så många långpass själv i mina dar. Min önskan för denna säsong är dock att kunna vara med och springa lite längre pass på lördagsförmiddagarna. Kanske inte så långt som killarna dock som brukar springa 20-30 km sisådär. Jag tänkte att jag kunde ligga mellan ca 13-20 km till att börja med.
Hoppas bara min kropp inte strejkar för mycket, den gillar tydligen inte för mycket löpning. Håller tummarna hårt för att jag ska kunna springa. Vill så gärna bli en bättre löpare och kunna springa längre och orka mer.

Inspirationsdag i Kilsbergen hela lördagen. Start med långpass över stock och sten på delar av Kilsbergsleden.
Jag körde med den långsamma gruppen som sprang lite kortare. 13,3 km blev det totalt. Det är svårt att hålla något tempo där det är som värst med stockar och stenar och upp och nerför. Fullt upp med att kolla vart man sätter ner foten. Tyvärr lite för mycket fokus på fötterna då jag missade lite av upplevelsen på vissa håll. Är ju så otroligt vackert. Vill gärna springa mer terräng. Riktigt nice.

Efter dusch blev det mat på Kilsbergen konferens och lodge, därefter föreläsning av Lorenzo Nesi - tränare för Studenterna i Stockholm.
Han började att jämföra våra klubbar, många likheter men samtidigt väldigt många olikheter. Så imponerad över hans driv och klubbens driv och inriktning. Han skriver periodiserade träningsscheman för var och en av löparna. De följer programmen och rapporterar varje vecka alla genomförda pass med tider och kommentarer om passen. Riktigt seriöst. I vår klubb har vi gemensamma träningar men inte alls individanpassat.

Sambon och jag blev ännu mer sugna på att lära oss mer om träningsupplägg. Skulle gärna vilja ha ett mer strukturerat träningsupplägg och periodiserat för att bli så bra som möjligt. Känner tyvärr att vi har en hel del kvar att lära oss. Nån som har något bra tips om träningsupplägg och periodisering?






Nya terrängskorna gjorde sig bra uppe i Kilsbergen.




Kommentarer
lina

Låter som en givande helg! :)



Åh jag känner igen det där, vill också lära mig mer om träningsupplägg! Tänkte att jag skulle lägga upp ett bra träningsschema inför kalmar, men det tar ju tid att sätta sig in i vad och hur man ska träna. Men jag är ju så supertaggad igen :)



2011-11-14 @ 22:09:29
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anki

Kan inte annat än hålla med både dig och Lina om att jag också vill lära mig mer om träningsupplägg. Känns många gånger som att jag bara kör på utan någon direkt baktanke. Måste helt klart försöka bli bättre på det. Och helst av allt borde jag väl egentligen ta hjälp av någon också kanske.

Malin-Charlotta

Vad härligt att läsa om all löparglädje. Håller verkligen tummarna för att allt går som du vill med dina ben.



Vill tacka för din omtanke på min blogg, jag har det lite tungt just nu, men tänker som så, att det är bättre att släppa ut spökena än att spara på dom. Då växer de bara till sig.



Ang TRX kan du få mailadressen av mig för att boka instruktion. Vet att de har på Öster iaf, kanske kvarnen också. Instruktören heter Sumith och var väldigt pedagogisk och med god energi! Kan jag maila dig adressen och isf vad har du för adress?



Ha det fint, Malin!

2011-11-15 @ 21:10:28
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Ulrika

Det låter väldigt härligt!

Första gången som jag hittar till din blogg (via Annika), härlig löparinspiration! Bor i Lindesberg vilket inte är så långt bort och även jag sprang Åstadsloppet även om jag satsade på 21km. Kul att det finns fler löpare som bloggar i närområdet! :)

2011-11-18 @ 13:57:09
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0