20-utmaningen

Det är slut på min mammaledighet. 10 månader har gått. Fort som bara den. Vår lilla tös är snart ett år. Helt ofattbart.
Som tur är har jag lite semester att ta ut så jag börjar inte arbeta förrän 1/9.

Det borde vara lätt att få till träningen när man är helledig, men har varit sisådär med min träning i sommar. Visst har väl fått ihop sisådär 2-3 pass per vecka som oftast (men inte alla veckor).
Vi har jobbat en hel del i trädgården med diverse arbeten, så skyller lite på att det inte funnits så mycket tid vissa dagar.
Jag tror dessvärre det kommer bli svårare att få tid till träning när jag börjar jobba. Så eftersom jag hade tänkt lägga i en högre växel är det hög tid att göra det i augusti när jag fortfarande är ledig. Så jag bestämde mig för en 20 dagars utmaning. 20 pass i augusti. Var inne på 25 pass men brukar ibland ställa målet lite väl högt. Jag kan ju sikta högre men att minimum är 20 pass.

Tanken är följande fördelning per vecka:
2-3 löppass
1-2 styrkepass
1 cykelpass

Denna vecka har jag hittills sprungit ett pass på 9,2 km. Kört ett bål o benpass och cyklat backe på racern.
En dag kvar denna vecka och kvar på schemat står ett löppass och ett styrkepass. Kanske kan bli ett kombipass imorgon?







Kommentarer
Anki

Låter som utmaningen går riktigt bra hittills. Härligt! :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0