Att avsluta

Har velat fram och tillbaka. Nu är beslutet taget.
Jag kommer inte att fortsätta som instruktör på Friskis. Har vilat en termin och har självklart saknat det ibland, men fler saker överväger vilket gör att jag nu avslutar detta kapitel i mitt liv. Bara för det behöver det inte vara för alltid. Jag kan ändra mig när som och börja igen. Var sak har sin tid.
Jag älskar fortfarande att träna och att leda men fokus ligger just nu på annat. Jag vill inte vara uppbunden en dag i veckan. Jag vill kunna vara lite mer flexibel.
 
Dessutom har det varit mycket sjukdomar detta år och det blir stressande att ha ett pass som måste bytas bort.
Nu kan jag ägna mer tid åt löpning och åt klubbens träningar istället. Där kan jag vara med och leda men med mer flexibilitet.
 
Då jag sitter med i löpklubbens styrelse känner jag mer engagemang där än i Friskis. Vill inte bara gå dit och riva av mitt pass. Skall jag vara med skall jag göra det helhjärtat. Nu slår hjärtat hårdare för Örebro AIK och tiden finns inte till båda.
 
Vips kommer jag inte längre ha något medlemskap och kort på Friskis. Blir en ny fråga. Skall jag lösa ett nytt kort eller inte. Kan inte påstå att jag är där så ofta, men känns väldigt konstigt att bryta helt. Måste nog ta mig en funderare.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0