Yoga

Jag gillar yoga mer och mer. Det kan vara avslappnande och gör ont på samma gång. Inser att jag är stel som en pinne och behöver det. Speciellt efter löpning behöver jag det ännu mer.
Finns inget skönare än att sträcka ut en öm kropp. 

Tyvärr tar jag mig väldigt sällan tid till yoga. Ett tag gick vi iväg på söndagskvällarna på Friskis yoga. En jättteskön avslutning på veckan. Tyvärr tog de bort  söndagspasset och prioriterar inte det en vardagkväll. Tar ca 2h i anspråk och det känns för mycket. Vill då hellre göra nåt annat.

Det mest perfekta som jag nu hittat är att yoga hemma ca 15-30 min. Superbt! Det finns det alltid tid till.
Har fått chansen att testa Yoogaias yoga. Där finns det massor med olika pass att välja mellan. Lugna och softa pass till betydligt hårdare från 15 min till en hel timme. Har hunnit testa fem olika pass. Väldigt olika men oftast bra. Perfekt att kunna välja och vraka mellan flera pass och precis när man vill. 
Perfekt för en stel kropp som min.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0