Var är formen?

Nästan sex veckors frånvaro från träningen har tagit hårt på min kropp.
Jag hade en begynnande kurva uppåt innan sjukdomsperioden. Långt ifrån min form innan graviditeten men det kändes ljust med två riktigt starka månader som start på 2015.
 
Nu är min tanke att prioritera löpningen. Det är inte många veckor kvar till Göteborgsvarvet och skall jag klara att springa 21 km gäller det att fokusera. Min plan är att köra tre löppass i veckan, som minst. Kör jag mer än tre pass riskerar jag att få ont och den risken vill jag inte ta. Bättre att komplettera med cykel, simning och styrka om jag vill köra fler pass per vecka.
 
Har fått till fem löppass  hittills efter sjukdomarna. Har ingen positiv känsla. Benen stummar redan efter 4 km och flåsar en massa. Trots detta bangar jag inte den tidigare tänkta tävlingsdebuten i år. Peter anmälde mig i måndags till Kumla Stadslopp som går av stapeln på lördag. Nervös. Nervös att orka springa trots att det "bara" är 10 km. Nervös att jag inte ens klarar av att springa fortare än i Vansbro 2014 (som var mitt premiär efter graviditet). Vill ändå ha ett kvitto på hur jag ligger till och fram för allt få till ett riktigt bra pass där jag pressar mig.
 
Idag är jag stum i benen efter 15 st backintervaller ca 1 min i Markaskogen med hela familjen. Peter och jag varvade intervaller medan Bianca sprang fram och tillbaka. Hon gjorde säkerligen 10 st intervaller själv (dock inte så långa som våra :)  Hon älskar att vara i skogen och springa omkring. Kanske en aningen färgad av oss?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0