Söndagsutflykt

En söndagsutflykt ut i det gröna. Foten känns bättre. Iallafall så pass bra så att det går att cykla. Det kändes ingenting på dagens cykeltur, glad! Löpningen får dock vänta. Tur att jag har min fina cykel som ställer upp när jag är skadad.

Hängde på ett par tjejer i förmiddags som cyklat med Örebrocyklisternas motionskommité hela våren.
Samlades ett stort gäng och delade upp oss i två grupper. Jag valde den lugna gruppen och vi körde på ett snitt på 26 km/h. Ett lagom behagligt tempo. Det blåste rätt rejält så det var skönt att cykla i klunga. Så mycket roligare att cykla i grupp. Nu måste jag dock lära mig alla tecken man ska göra när man cyklar i klunga.
Dagens pass blev 76,8 km med ett stopp på Sveas café i Kumla.




Kommentarer
izza

Jaa, nu tickar milen på med cyklingen. Blir ju det när man kör till jobbet varje dag, samtidigt som man plockar mil så är det nog ändå längre sträckor man behöver åka för att vänja sig att sitta i cykelställning. En baksida är att jag har fått ont i vänster armbåge, lite svårt att böja ut den helt, det är iaf då det gör ont :(



Vad roligt att ut och cykla med dem! Var det kl 10 eller? Jag hittade en sida med lite cykeltecken, kändes ganska logiskt, men det kanske finns massa fler...? http://www.cykla.se/documents/Klungk%C3%B6rning/KlungaTeckenHojtCykla.se.pdf Jag tycker det verkar lite läskigt i grupp, tänk om man inte orkar, men men det är väl lättare och pallar man inte får man väl vända hemåt, hehe!



Ja, med Ride of Hope blir det inga problem att klara 100 mil känns det som! Häftigt!



Skönt med semester!? Jag har bara fyra veckor kvar!! Låter kanske mycket för er som räknat ner inför er, men för mig som tänkt att det är lååångt kvar så är det inte alls långt kvar!! Hihi!

2009-07-05 @ 21:05:19
URL: http://runrunner.wordpress.com
Annika

Åh vad bra att du vågade! Visst är det roligt och häftigt att ligga i en tät klunga! :)



Shit vad jag känner att mina ben är trötta nu... men imorrn MÅSTE jag försöka jogga, iaf fem kilometer - suck, har missat mina löpmål sista tre veckorna... hmm...



Hur kommer det gå för dig nu då med foten, hur lång läkningstid är det på en stukning?

2009-07-05 @ 21:41:34
URL: http://tremil.blogg.se/
Andréa

Åh! Den där tröjan vill jag också ha, den är så snygg!! :)

2009-07-05 @ 21:55:12
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Malena

En rejäl runda må jag säga. Bra jobbat! Och vilka schysst rosa detaljer :-) Mycket snyggt!

2009-07-05 @ 22:32:18
URL: http://bredablick.wordpress.com
Lina

Skönt att din fot börjar bli bättre!



Härligt med en lång cykeltur :-) Bra att öva klungkörning. Jag har fortfarande lite rädsla för det sen kraschen på Mallorca men hoppas att den ger med sig snart.



Vi ska nog ut en tur imorgon på Luleås vägar.

Trivsel på hög nivå i norr :-)



Hoppas du haft en skön söndag!

2009-07-05 @ 23:51:22
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0