Löpning i hettan

Var jag riktigt klok igår som löptränade? Kändes inte som det när termometern visade 45 grader i solen. Senare på kvällen visade det sig att jag definitivt inte var ensam. Pratade med flera som tagit en löptur, dock lite senare på kvällen.

Åkte till Karslundsspåret direkt efter jobbet. Skönt att springa i ett spår där det finns mycket träd som ger skugga. I solen är det inte kul att springa när det är så här varmt. Nån måtta får det vara på det hela. Tyckte det gick riktigt bra trots värmen, tills jag passerat 3,6 km. Det tog bara stopp. Jag klarade inte att springa mer än 4 km. Det var tungt. Kunde inte med att gå sista kilometern. Vilade 100 m, sedan gav jag mig på att testa lite intervaller.
Vila 100 m x 4
Löpning, snabbt 200 m x 3

4 km på 24:25 min, 6:06-tempo. Andades tungt. Kom upp i maxpuls 185, ca 95 % av max.
Intervallerna vet jag inte alls hur fort jag sprang. Min pulsklocka är för enkel för att klara av att registrera flera tider. Dags att köpa en ny relativt snart känner jag, eller så får det stå på önskelistan till hösten då jag fyller år.



Kommentarer
Andréa

Nä, solen tar verkligen all kraft ur kroppen.. man vill ju inte klaga på vädret, men det hade varit skönt med nån lite halvregnig dag snart så man orkar prestera lite :)

2009-06-30 @ 07:46:24
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
guldmulten

förstår inte hur du orkade så tidigt.

Jag var ute strax efter 20 och det var lite tidigt märkte jag :) Efter 21 kändes det lite svalare tyckte jag...

2009-06-30 @ 09:10:52
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Marina

Solen gör verkligen att pulsen stiger och att det känns tyngre att springa. Har dock läst att kroppen kan vänja sig vid att springa när det är varmt, så det är bara att springa på ;) Ha en bra dag!

2009-07-01 @ 14:08:02
URL: http://wondrous.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0