Heldag på Friskis

Idag söndag var vigd åt Friskis & Svettis. Jag är ledsen pappa men jag får fira dig en annan dag. Jag tror minsann han blir minst lika glad om jag kommer en annan dag.

Jag har varit på Friskis från klockan 11 till 19 ikväll med ett avbrott med lunch och en snabb sväng hem för att duscha. På förmiddagen var det uttagning av nya spinningledare. På eftermiddagen värdade jag på Juniorpasset och därefter stod jag i receptionen.

Jag blev jätteglad när Anna bestämde sig för att följa med på uttagningen av spinningledare. Det kändes riktigt nervöst när jag kom dit imorse. Funderade på vad jag gett mig in i. Förutom Anna och mig var det fyra andra som var sugna på att testa spinningledarrollen, tre tjejer och tre killar totalt. Upplägget var ungefär som ett medelpass. En spinningledare började passet med ett par uppvärmingslåtar och ett par andra låtar. Därefter fick vi turas om en och en att fortsätta att leda passet. Vi fick två låtar var att leda. Försökte vara så naturlig jag kunde, även om jag var nervös. Ändå kändes det mycket bättre än jag trodde innan. Jag blev jättetaggad och tyckte det var superkul. Mycket roligare än jag kunnat ana. Trots att jag inte var förberedd och inte visste vad det var för låtar.

Efter passet blev det intervjuer med var och en. Jag fick lite feedback hur jag varit under passet, hur jag lett och hur jag cyklat. Riktigt bra att få höra både positiv och negativ feedback. Det positiva lyfter en och det negativa som kan leda till en förbättring. Inom två veckor får vi veta om vi blivit uttagna eller inte. Spännande.

Efter uttagningen gick Anna och jag och åt god mat och pratade om förmiddagens händelse.
På eftermiddagen var det dags att vara med på Juniorpasset och springa runt med barnen. Måste säga att det är fantastiskt kul. Härliga små spontana tjejer och mycket rörelseglädje. Jag måste säga att dagen har varit mycket givande på alla plan.




Foto: mrsmalinski - Anna och jag äter god lunch på Coco Thai


Kommentarer
Izza

We love Friskis :-D Härlig läsning! Väntar spänt på det där telefonsamtalet nu! Jag har oxå bokat på pulsspinn, fanns en plats när jag var inne förut så jag tog den! Såg oxå att det var skivstång, blev lite sugen! Får se hur det känns imorn.

2009-11-08 @ 21:51:29
URL: http://runrunner.wordpress.com
Lina

Härligt jobbat! Tufft att leda när man inte i förväg vet vilken låt man ska instruera med. Bra jobbat av er!! Hoppas att det blir goda nyheter om 2 veckor! :-) Håller tummarna! Det är ju grymt kul att leda spinning!



Nu kan du sova gott inatt :-)



Nattakram!

2009-11-08 @ 21:54:20
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
frida

Vad skoj! Bara att köra på och hoppas att det går som du önskar :).

2009-11-08 @ 23:43:42
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Andréa

Så kul! Håller tumarna för att du går vidare! Att bli instruktör är verkligen inget jag ångrar, även om det såklart tar en hel del tid med allt fix :)

2009-11-09 @ 08:02:39
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Annika

Vad roligt det lät! Vad duktiga och modiga ni är som vågar testa det! Det verkar ha gått superbra också, kul!



Håller tummarna!

2009-11-09 @ 08:36:21
URL: http://tremil.blogg.se/
guldmulten

Kul! Du kommer säkert bli uttagen!! Håller tummarna!

2009-11-10 @ 08:32:40
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0