Racingtjej

Nu måste jag åka fort. Jag ska susa ner för backarna och spurta uppför. Som han sa i sportbutiken idag att jag är en racingtjej i detta ställ.
Jag fick en längdskidställ i födelsedagspresent från Craft. (Se bild fast det orange är grått på mitt ställ). Ett supertunt tävlingsställ med maximal rörlighet. Jag kände mig orolig att det är för tunt och att jag kommer frysa i det så jag åkte till Lindells för att kolla om de hade något tjockare som jag kunde byta till. Provade ett par stormy tights och en jacka från Craft. Tightsen satt inte bra och jackan kändes stram. Han i affären tyckte att jag skulle behålla det jag fått och istället satsa på ett tjockare underställ med vindskydd på framsidan och en fodrad sportbh och en väst att dra över när det är kallare. Så nu är jag ägare till ett riktigt tävlingsställ. Nu är det bara att se till att bli en hejare på att åka skidor så jag matchar min klädsel :)

Tur att en helg till Torsby skidtunnel redan är bokad. Annika och Anna kommer följa med.
Vi hade sån tur att Axa sportsclub kommer ha en träningshelg i Torsby just den helgen.


Schemat för lördagen:

08.00-09.00 Frukost i gemensamma köket + frukosttips från AXAs dietist

09.00-10.00 Info om utrustning och vallning

10.00-14.00 Egen tid för träning, dusch och lunch etc.

14.00-15.00 Teknikträning i tunneln med Thobias Fredriksson och ledare

15.00-19.00 Tid för träning i tunneln för att slipa på nya tekniken, dusch, vila, middag

19.00-20.00 Kostföreläsning med dietist från AXA Sports Club





Kommentarer
Andréa

Snyggt!! Låter roligt med den där skidhelgen också.



De där tre dietisterna på axa har verkligen mitt drömjobb som jag skulle kunna göra i princip vad som helst för! (De får jobba heltid med idrottsnutrition och åker runt bland eliten och föreläser/kostrådgiver etc!!!)

2009-10-17 @ 22:23:40
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Lina

Åh vilket snyggt ställ!! Måste också införskaffa mig något bra nu till vintern :-)



Vilken rolig skidhelg ni har framför er! Bra att få tips om utrustning och teknik!



Nu ska jag strax åka iväg till gymmet och svettas i 3 härliga timmar :-)



Ha en skön söndag!!

Kram!

2009-10-18 @ 09:13:47
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

SJUKT snyggt! Jag dreglade över stället i pölders reklamutskick med vasalöparen :) Grymt häftigt att du ska vara så snabb i vinter!



Det ska bli jättekul att åka även om jag tyckte att det var alldeles för lite tekniktid med en timme på 35 personer men hoppas att det blir bra ändå :)

2009-10-19 @ 10:26:21
URL: http://tremil.blogg.se/
Coyntha

Det var snyggt!! VIlken fin present!

När åker ni till skidhelgen?? Vad roliga saker hittar du på! ;)

Kram

2009-10-20 @ 13:40:12
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
izza

Hej!

Tar du bort inlägg?? Hehe!

Hoppas du mår bättre!!! håller tummarna

Jag har bokat in mig på lördag på Pers medelpass, såg att det bara var 9 st kvar... Sen har jag bokat till dubbelpasset också. Man kanske får hålla koll och byta till att boka yogapass istället, beroende på hur biljetterna försvinner.'



Hoppas sååå att du känner dig bättre!!



Ha en bra torsdag!

Kram!!

2009-10-22 @ 08:45:07
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Men ååh! Gumman! Är det så illa??? :((((((

Då får du verkligen krya på dig! Förstår att det inte blir något på lördag, det skulle inte vara vettigt, även om du skulle känna dig bättre.



Vi får satsa på en favorit i repris nästa vecka och köra på onsdag!!

2009-10-22 @ 15:41:22
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0