We´re in charge

Anna har startat en bloggutmaning - att få ett stopp på sockerintaget.
Jag har känt länge att jag måste ta tag i min kost. Jag kan inte påstå att jag äter speciellt onyttigt oftast, inte heller äter jag massvis med godis eller annat. Dock har jag slarvat en del med matlagningen på vardagkvällarna pga oinspiration och tidsbrist. Detta bidrar ofta till ett sötsug och att det slinker ner ett och annat onödigt. Det känns som om jag är konstant hungrig och sugen på nåt. Tankarna kretsar alltför oftast på mat.

Har inte riktigt satt upp måttstocken för hur jag ska lägga upp mitt mål. Ett mål är att kunna använda alla mina byxor som jag kunde använda i våras men som jag inte får på mig nu. Ett annat mål är att försöka äta ordentligt med mat på kvällen och inte slarva med hårda mackor, nötter och annat småkrafs. Jag ska dessutom dra ner på godis och kaffebröd.
Jag har redan för några veckor sedan slutat att köpa hem bröd. Blir endast mackor om jag är hemma hos någon eller om jag är på café.

Frågan är bara hur jag ska lägga upp detta för att få det mätbart eller straffbart om jag inte sköter mig.
Ett är ju att bestämma hur mycket sötsaker jag kan äta per vecka, och funderar på om två tillfällen per vecka kan vara rimligt (och då i rimlig mängd, inte hetsäta).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0