Diplomeringspass

Nu när jag äntligen är frisk och redo för skidåkning är det alldeles för kallt. 20-25 minusgrader ute är inte kul. Speciellt inte efter en långdragen förkylning. Då är det bäst att tänka på hälsan och inte inandas en massa kall luft. Funderade ett bra tag i lördags om vi skulle ta en skidtur men vi beslöt oss för att åka till Friskis istället.
Just nu är det full fart där och många nyårslöften har tydligen tagits gällande träning. Alla pass är överfulla så vi fick ligga i under dagen för att få plats på passen. Vi fick till slut platser på de båda Spin-passen som var på lördageftermiddagen. Snurriga och tankarna upp i det blå lyckades vi dessutom ta fel på tiden. Var där en timme för tidigt, så fick bli lite rodd och gym innan de dubbla Spinpassen. En riktigt träningslördag blev det. Härligt!

Ett flertal diplomeringspass har det varit på schemat under veckan som varit. Flera nya ledare för terminen. Vi testade två nya Spinledare i lördags. Riktigt bra och riktigt bra musik.
Blev nästan lite nervös själv när jag satt där inne och väntade på att passet skulle börja. Tankarna for iväg att till nästa diplomering till hösten kommer jag sitta där framme i ledarcykeln. Nervöst men framförallt spännande!


Kommentarer
izza

Snurrpellar!! ;) Vad roligt att gå på diplomeringspassen! Jaaa, i sommar eller höst är det vi! Nervöst!! Hihi. Nu ska jag packa ihop mina grejer här på jobbet och åka iväg på Yoga 2, äntligen lite träning!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-11 @ 15:48:06
URL: http://runrunner.wordpress.com
ola

ÅH hå håå en uppdatering!!!!

vad har du hållt på med istället? ;-)

2010-01-11 @ 17:44:10
URL: http://cykelola.blogg.se/
Anonym

Vad bra du är tillbaka till bloggen! Saknade dig! :)

Tänk bara att du kommer att bli instruktör!!

Vad roligt!!



Kramis

2010-01-12 @ 19:41:11
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Ellen

Det finns ju stakningsmaskiner på vissa gym! Det borde ju vara bra om det är för kallt eller för lite snö för att åka skidor på riktigt.

Helt ovetenskapligt detta - men dagen efter mitt längdpass var jag på gymmet och tänkte köra en halvtimme på crosstrainern. Sjuuukt tungt. Antagligen är det lite samma muskler som behövs i skidåkningen som i crosstrainern (och som jag uppenbarligen saknar ;-)).

2010-01-17 @ 19:44:09
URL: http://runninghero.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0