Min älskade

Bloggpausen blev kort efter att jag deklarerat den, längre var den innan.
Idag känner jag mig lättad. Jag känner mig glad. Jag känner mig lycklig. Jag är stolt. Jag är vansinnigt kär i världens bästa man.

Min sambo skulle springa Stockholm marathon i lördags. Självklart ville jag vara med och stötta honom och följde med Örebro AIK´s buss upp till Stockholm. Det var en härlig dag. Så roligt att vara supporter och så roligt att få vara med och ta del av den härliga stämningen.
Innan start hann jag med att träffa Coyntha, hennes man och coach. Trevligt!!
Tanken var att ge mig iväg och ställa mig på nån lämplig plats där jag kunde få se loppet. Anslöt med Milla, Frida, Erika och Nilla vid Rålandshovsparken. Eftersom jag inte är helt Stockholmsvan så gick jag såklart åt fel håll när jag kom upp i tunnelbanan. Resan till parken tog längre tid än vad jag trott. Kollade på klockan och insåg att det skulle bli tight att hinna med att se min sambo, så rusade fram till vägen där de sprang. Hann precis med nöd och näppe se honom. Var riktigt pigg och gjorde tummen upp. Därefter hann jag ansluta till tjejerna. Mycket trevligt! Hann dock inte vara kvar så länge då jag vill vara på plats på stadion när han kom i mål.
Efter 03:16 kom han springandes in i mål. Så stolt!! Så duktig!! Imponerad!! Du är bäst min PT!!


Lite strul innan. Hans Garmin ladde inte på kvällen innan loppet. Han fick låna min och tror att det fungerade bra :)
Lite strul efter...därför min frånvaro. Han däckade ihop i söndags. Jag var helt säker på att det var loppet som och det dåliga intaget av vätska och mat på söndagen som gjorde att han säckade ihop. Blev ambulans och akuten. Många oroliga timmar. Igår kväll fick han äntligen komma hem! De har som tur varit väldigt tillmötesgående på sjukhuset så jag har fått vara med honom hela tiden. Virus på balansnerven är diagnosen. Inget allvarligt och han kommer bli helt frisk. Har fått ställa in Spinninginstruktörsutbildningen i helgen, men vad gör väl det. Livet, kärleken och välmåendet är det allra viktigaste. Viktigare än något annat.





Kommentarer
Annika

Härligt att höra! :) Helt rätt prioriterat! Och vilken skön bild Peter bjuder på :) Hälsa och ta hand om honom, kram!

2010-06-10 @ 12:18:38
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Skönt att Peter är på bättringsvägen!

Hälsa så mycket och ta hand om er!!



Kramar från oss!

2010-06-10 @ 18:48:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Erika

Kul att träffa dig en stund i lördags! :)



Hoppas din man kryar på sig snabbt!

Ta hand om er!



Kram

2010-06-10 @ 20:58:56
frida

Det var fint att se dig en snabbis, nästa gång hoppas vi på träning ihop.

Ja livet är en skör tråd ibland, måste ha varit omtumlande och fint att du fick vara där som bästa stödet. Skönt att det inte var värre.



Ta hand om er båda!

2010-06-10 @ 22:44:13
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Coyntha

Vad skönt att höra han mår bättre nu!!

Japp. Det kommer flera spinningutbildningar !!

Hälsa Peter och gratta honom för en så bra tid i lördags!

kram på er!

2010-06-11 @ 10:22:28
URL: http://coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0