Lidingöloppet

Ännu ett lopp avklarat.
Dock inte som löpare denna gång heller, utan som trogen supporter åt sambon min.
En kommentar från en annan tjej i Örebro AIK som sprang: "Malin nästa gång får du faktiskt vara med och springa du kan inte alltid bara vara med som support" :)
Fast Stockholm marathon och Lidingöloppet känns väldigt avlägset för mig just nu. Visst hade jag kunnat springa halva i lördags, 15 km. Känner dock att jag inte kommit igång på riktigt med löpträningen ännu. Anmälde mig till Åstadsloppet för att det är så långt fram. Tills dess kommer jag hinna träna ordentligt trodde jag. Nu är det visst bara två vckor kvar. Är glad att jag bara anmälde mig till 10 km och inte 21 km som var lite frestande.

Återgår till Lidingöloppet som inlägget skulle handla om. Sambon hade som mål att klara silvermedaljen, alltså komma under 2.15. Ett rimligt mål. Han är bra tränad.
Efter sms-tiderna som kom på telefonen hade jag höga förhoppningar att det skulle gå vägen. Han sprang på bra i det fina vädret på Lidingö. Står i målfållan och ser några av hans klubbkamrater komma som låg strax framför och bakom honom vid 19 km. Ingen Peter dock. Står och hoppas innerligt att han skall komma, men icke.
Han kommer in på tiden 2.18.20. Lite surt men ändå så himla bra. Jag är grymt stolt över honom och en så bra prestation.
Bra jobbat älskling! Även imponerad över alla andra löpare. Lidingö är tuff. Nu är jag sugen på att springa jag också. Inte Lidingö dock :)



Kommentarer
guldmulten

Synd att han missade silvret men det är ju ändå en kanonprestation. Han är kalasduktig ju!

2011-09-28 @ 09:53:41
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin-Charlotta

Vilken fin prestation av både Peter och Dig! Icke att glömma denna värdefulla support i alla väder, städer och tävlingar.



Du får springa Åstadsloppet för mig med, vilar fortfarande från min överansträngning i Tibialis posterior. Men sen, Malin, till vintern, då börjar löpningen om igen på ett helt nytt sätt. Ett mer hållbart sätt :)



Ta hand om dig!

2011-09-28 @ 15:06:14
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0