Planering i soffan

När man inte kan träna kan man ligga i soffan och läsa om träning och planera lite.
Har precis bläddrat lite i Runner´s world och fortsätter med mitt löpsug.
 
På nåt vis känns det inte lika långt till löpningen längre, även om det såklart är ett bra tag dit. Nedräkningen har börjat och förlossningen närmar sig för varje dag som går. 25, 39, 54 dagar eller nåt där mellan?
 
Läste två artiklar, En "Höfta inte - träna höfterna för att motverka knäproblem" och den andra "Uppgradera löpningen - fyra enkla sätt". Två artklar som passar mig. Behöver bli starkare i höftpartiet så de övningarna kommer jag ta med mig i mitt kommande styrkeprogram. Den andra artikeln om tre löppass i veckan; ett långpass, ett backpass och ett tempopass för att bli en bättre löpare tar jag också med mig.
 
Egentligen inga nyheter för mig men en väldigt bra påminnelse och inspiration inför 2014. Vill satsa mer på löpningen och tror att det kommer passa mig ypperligt. Perfekt träningsform för en föräldrarledig mamma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Andréa

Jag har också börjat planera så smått. Är sjukligt sugen på att kunna springa snabbt! :)

Svar: Ja är ju alltid kul att planera lite :) Förstår att du vill springa fortare, men är så imponerad att du kan springa överhuvudtaget. Helt fantastiskt!
Mrs Malinski

2013-08-28 @ 20:18:16
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Anki

Jag har inte öppnat min Runner's World än men låter som det kanske är dags. Lät riktigt intressant! :)

Karin O

Hur lång tid efter förlossningen tror du det är okej att börja jogga igen? Har läst så olika...

Svar: Det där är ju så inviduellt så går ju inte att säga. Beror ju på hur stark man är och om det blivit några komplikationer vid förlossningen. Vid kejsarsnitt tar det ju längre tid att återhämta sig. Jag tror att om man är van att träna och springa kan man börja tidigare (gissar på ca 2 månader efter ca). Vissa säger ju upp till 6 mån och 1 år men då måste du vara väldigt svag och/eller haft någon komplikation. Man får gå på en efterkontroll hos barnmorskan där hon brukar säga om det är ok att sätta igång och den verkar ju vara 2-3 månader efter förlossningen. Men som det verkar gör de ingen medicinsk koll på det utan mer diskuterar utifrån ens förutsättningar om det känns rimligt att få grönt kort för att sätta igång. Jag kommer nog känna efter hur jag mår och skynda långamt, bygga upp mig ordentligt först med bäcken o bålövningar o promenader.
Mrs Malinski

2013-08-29 @ 06:56:42
URL: http://kakansemlanoliven.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0