Styrketräning på dagtid

En oplanerad gråmulen torsdag. Vad hittar man på då?
Bianca och jag bestämde (eller kanske bara jag :) oss för att åka till Friskis en stund och gymma lite. Det är tillåtet att ha med barn i gymmet på vardagar före kl.14 förutsatt att de sitter i bilstol eller i barnvagn. Väldigt bra! Har dock inte utnyttjat det tidigare då jag tyckt att jag lika gärna kan köra hemma. Men blir inte alls så fokuserat hemma. Dessutom trivs Bianca mer i bilstolen än babysitter el. filt hemma. Så det blev en perfekt förmiddag med 10 min crosstrainer och ca 40 min styrketräning.
Kanske blir att planera in ett sådant pass i veckan efter nyår. Gäller att passa på när man kan lyxa till det med träning på dagtid. Ska jag bli stark 2014 så gäller det att kunna köra lite hårdare och tyngre vilket är svårare att få till hemma.
Efter passet trängdes vi med pensionärerna på Willys. Inhandlat julskinka, grötris, glögg, vörtbröd, pepparkakor och julmust till vår grötbjudning med hela vår familj på söndag. 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Caroline- Klara,färdiga,Spring

Perfekt ju!
Jag har gjort likadant med Stella(har iofs inte frågat om det går bra men ingen har sagt något och på förmiddagarna när det nästan inget folk på gymmet), och det har fungerat klockrent.
Men nu var det kanske två veckor sedan sist.
Hon brukar vakna på bilresan hem, men det är bara 10 min så det går ju bra:)

Svar: Ja verkligen smidigt! Så lär definitivt bli fler ggr. Lite svårare att ge mig iväg på kvällen så ypperligt att få till på dagtid.
Mrs Malinski

2013-12-19 @ 22:36:53
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com
Caroline - Klara,färdiga,Spring!

Förresten, visst är du Örebro-tjej?
Jag är född och uppvuxen där och har min familj kvar där. Min man är också Örebroare.
Så snart bär det av till Öret för julfirande hos brorsan.

Svar: Visst är jag det (ursprungligen från Kumla). Jasså är du, kul!! Då får vi hoppas ni får en mysig jul i Örebro!
Mrs Malinski

2013-12-19 @ 22:39:28
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com
Karin

Perfekt ju!:)
Nu är jag också igång.. om man kan kalla det så, men skönt är det iaf:)
God jul!

Svar: Ja inte alls dumt att vara igång även om det mest är lugn motion. God jul på dig med!
Mrs Malinski

2013-12-20 @ 04:09:38
URL: http://karinolofsson.se
Anki

Härligt att kunna inventera på dagtid! :)

Hur blev det för er över helgerna? Åker ni uppåt något? Jag tänkte vara där i två veckor så kommer ni upp kanske vi ses..:)

Svar: Inte alls dumt!
Vi åker upp 2:a o stannar så länge vi känner för det (inte bestämt). Vore kul att ses!!
Mrs Malinski

Helena

Vilket bra Friskis som tillåter barn! Har inte hört talas om det tidigare.

Svar: Ja det är kalasbra! Funkar iaf några månader, innan de börjar springa omkring. De måste sitta i bilstol el barnvagn.
Mrs Malinski

2013-12-20 @ 10:37:02
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se
Caroline

Är du från Kumla? Vad kul! Jag bodde i Ekeby mina första 9 år och gick i skola i Kvarntorp.

Svar: Nähä vad roligt :)
Mrs Malinski

2013-12-20 @ 22:49:16
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com
Anonym

duktigt:)

2013-12-21 @ 22:49:41
URL: http://psychedelique.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0