Fredag

Det har varit en snorig vecka för mig. Peter klarar sig som vanligt, kände endast nåt lite ett par dagar och vilade sen var han fit for fight igen. Bianca har klarat sig hyfsat, lite småtäppt och några små snorkråkor bara.
 
Min träning hittills har mest bestått av promenader och lätta magövningar vilket har fungerat bra att utöva även när jag varit snorig. Kommer lägga i en ytterligare växel nästa vecka. Promenaderna kommer jag fortsätta med och funderar på att ha som mål att gå 40 km i veckan. Denna vecka har jag gått 30 km och då är det två dagar kvar av veckan.
 
Bianca och jag har haft sällskap av vår fyrfota vän Oras på våra promenader. En helt fantastisk mysig hund på alla sätt. Tyvärr måste han få ett nytt hem och vi gjorde ett försök att ta honom men känner att jag mäktar inte med passet med hund nu när vi har en liten. Känt mig stressad då det blir mycket tider att passa och allt är inte lika smidigt med en liten. Blir dock ledsen i ögat när jag tänker på det eftersom han är så go och lätt att ha att göra med. Har inte kunnat ge honom den kärlek och gos som han förtjänar. Damen här hemma kräver mycket närhet och svårt att hinna med att tillfredsställa två närhetskranka varelser.
 
Nu är det iallafall fredag och det är skönt att ha pappa Peter hemma. Det firar vi med lite (ja vi kommer inte äta upp alla fyra chokladkakor ikväll ;) kaffe och choklad. Vilken är din favoritchoklad?
 






Kommentarer
Malin

Åh vad snyggt klippt han var! Terriers är så mysiga och har massor av personlighet. Det är ju stort ansvar dock och de tar tid och plats... svårt och stort beslut men låter som rätt tänk. Hoppas han hittar hem till någon snart. :) Jag önskar jag kunde ha hund då vi alltid haft det hemma, men när man är själv och jobbar borta hela tiden så funkar det inte. Någon dag blir det av dock!

2013-11-15 @ 23:31:39
URL: http://piccadillytears.blogg.se
Guldmulten

Trist med snor, har oxå varit snorig länge nu men det börjar äntligen ge sig. Min träning kommer visst inte riktigt igång :)
Chokladfavorit finns ju en såklart Marabou Black! Med lakrits! Larvigt god!! Men jag gillar de flesta chokladar, både mörkning ljus, så länge ingen förstört dem med nån frukt eller likör i typ :))

2013-11-16 @ 16:40:24
URL: http://guldmulten.blogg.se
Guldmulten

Trist med vovven såklart, förstår att ni inte hinner med dock.
Hoppas ni hittar nåt bra hem åt honom

2013-11-16 @ 16:42:43
URL: http://guldmulten.blogg.se
Anki

Hund låter riktigt mysigt ibland men samtidigt känner jag att tiden inte alls finns prioriterad där för mig nu.
Så förstår fullständigt att det känns mycket för er som har en liten bäbis också.

Hoppas ni får en fin start på veckan nu!

Jen

Vilken underbar bild på hunden. =)
Min favoritchoklad är en 70% sockerfri choklad som jag köper på Ö&B

2013-12-03 @ 15:55:13
URL: http://www.misshart.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0