Träning och förkylning

Denna vecka har jag fått bra rutin på både promenader och övningar. 
Igår efter all soffmys tog vi oss ut i det grådassiga vädret på en promenad på 6,8 km. Skön och frisk höstluft.
Därefter mina sedvanliga mammamage-övningar. Igår utökade jag magövningarna med hjälp av en 4 kg tyngd på magen och gummiband.
Det blev benböj, tåhävningar, biceps, triceps, rodd, axeldrag, bröstpress. Fortfarande enkla övningar då mina magmuskler inte gått ihop ännu. Skyndar långsamt för säkerhets skull.
 
Idag vaknade jag med halsont och förkylning. Mindre kul. Glad bara så länge den lilla slipper bli sjuk. Själv minns jag inte när jag var förkyld sist, 2012? Har varit så förskonad under min graviditet.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Karin

Låter underbart med träningen men kan tänka mig att kroppen är lite mer utsatt och mindre motståndkraftig efter vad den gått igenom? Krya på dig och trevlig helg!

2013-11-08 @ 11:25:09
URL: http://karinolofsson.se
Anki

Låter som du kommit igång riktigt bra.
Hoppas förkylningen släpper taget snabbt nu bara.
Såg att du också tyckte Sofys event i Tänndalen verkar roligt. Jag skall faktiskt upp redan idag, tänkte köra lite längdskidor i Bruksvallarna imorgon och lite slalom på söndag. Måste ju komma igång i tid när jag har chansen! :)

Caroline

Krya på dig! Tråkigt med förkylning.
Jag kämpar också på med mammamage-appen(tråkträning men nödvändig) och är nu igång på gymmet. Det tar sig:)

2013-11-08 @ 22:34:43
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0