Eftermiddagsfika

Det sägs att hungern kan minska i slutet av graviditeten pga att det är trångt och matsäcken inte får plats lika bra. Själv tycker jag att jag är hungrig och sugen för det mesta.
Betydligt lättare att ta en eftermiddagsfika när jag är hemma efter lunch. När jag arbetar finns det inte samma utbud. Jag brukar oftast bara ha med en frukt till eftermiddagskaffet. 

Känner att det kanske inte är bästa vanan, iallafall inte om det handlar om onyttigheter. Gäller att hitta bra mellanmål. Igår blev det två rader marabou Peanut med kaffe. Kanske inte bästa mellanmålet ;)

Idag stekte jag på några klyftor av äpple i smör och kanel och serverade tillsammans med turkisk yoghurt med vaniljpulver och granola. 
Får försöka snäppa upp det ytterligare dag för dag som går. 

Samtidigt som jag fikar sorterar jag lite bebiskläder. Hade en vän över igår kväll som hade med sig en stor påse med diverse små kläder. Perfekt att kunna låna så man slipper köpa allt nytt.








Kommentarer
Guldmulten

2 rader?
Jag har en enorm svaghet för choklad och hade aldrig kunnat äta bara 2 rader :)

Svar: Det var två rader från en 200g inte 100g. Jag är oxå svag för choklad men två rader brukar faktiskt räcka :)
Mrs Malinski

2013-09-26 @ 17:37:03
URL: http://guldmulten.blogg.se
Karin O

Klart man måste unna sig lite choklad, det är vi värda;)

Svar: Självklart ;)
Mrs Malinski

2013-09-27 @ 03:50:00
URL: http://kakansemlanoliven.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0