Vansbro marathon

Då var jag visst anmäld till mitt första lopp på riktigt länge. 3 juli skall jag och sambon springa terräng i Vansbro.
Peter kommer att köra halvmarathon (23 km här) och jag kvartsmarathon (står +10 km, hoppas inte + är för långt ;)

Känns som 10 km räcker för mig som ett första mål. Kommer ha ca 6 månader på mig att träna vilket borde vara rätt lagom.

Kan annars rekommendera loppet då det är ett väldigt vackert lopp, familjärt, bra ordnat och fantastisk miljö.
Vi sprang halvan 2012 efter lite övertalningar av några vänner som skulle springa (går ju inte att länka när man mobilbloggar...men ping cykelola.blogg.se). Tyvärr kunde varken han eller sambon springa pga sjukdom. Peter som skulle springa hela sträckan (43 km) var lite småförkyld så ett tag verkade det som om jag skulle få springa själv. Han kunde som tur var ändra distansen så han tog halvan.

Imorse när de släppte platserna frågade jag honom om han skulle springa hela eller halva? Halva svarade han och lade till: man måste inte springa marathon. Nej det behöver man verkligen inte. Det är inte alltid längden som är av betydelse. Det kan vara minst lika jobbigt att springa kort som att springa långt beroende på tempo. Man ska göra det man gillar bäst. Halvmarathon är en trevlig distans. Nu är denna halvmarathon betydligt tuffare än en 21 km på asfalt, så det räcker gott och väl med 10 för mig. 2014 here I come :)



Kommentarer
Anki

Åh, låter riktigt skoj! Nu blev jag också sugen på att anmäla mig ju. Köra en helgrej och ta Vansbro samtidigt kanske..:)

Svar: Gört!!!
Mrs Malinski



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0