Träningsvärk deluxe och premiär

Igår och idag känns det. Vad? Sviterna efter mitt premiärpass i onsdags plus tung snöpromenad. 

Tidigare när jag tränat har jag tagit bilen till gymmet för att det varit så smidigt med Bianca i bilstolen. Har lagom somnat på vägen dit och sovit nästan hela passet. Nu fungerar det inte så längre. Hon somnar inte på den korta biten och har hon inte sovit nåt innan passet är hon lagom trött och grinig. Kände att det inte var läge för en trött och onöjd tjej på premiären av mammacore. Så det fick bli en promenad till Friskis i barnvagn. Perfekt avstånd för att hinna somna och sova en liten stund. 
Det jag inte hade i planen var en dag då det snöade ymnigt en hel dag. Oplogade vägar och massor med snö. Jag blev lagom svett på den 35 min långa promenaden (där jag fick småjogga bitvis för att inte komma för sent :) 

Passet gick helt ok. Kände mig lite ringrostig men lär nog mjukna upp efter några gånger. Bianca skötte sig exemplariskt och sov hela passet.

Amma lite och prata med lite motionärer , ett stopp på Willys för lite matinköp innan snöpulsande hem igen. Energinivån låg på minus lagom hemma. Snabbt få i mig lite mat och vila lite. Kändes rejält i magmusklerna. 45 min coreträning plus 70 min tung barnvagnspromenad i snömodd.

Igår blev det vila, besök hos sjukgymnast och fika hos mammaledig granne. 
Idag är jag dock sugen på lite fredagsfys innan fredagsmys. Planen är en lunchpromenad till mataffären och ett spinpass när mannen kommit hem från jobbet. Står just nu som 7:e reserv, så hoppas på plats.

Ha en underbar fredag med massa mys!  Tipsar dock om att köra fredagsfys innan fredagsmys = dubbel glädje.







Kommentarer
Guldmulten

Så söt hon är! Skönt att det hår så bra att ha med henne.
Inget fredagsfys här inte (förutom en barnvagnspromenad då :))
Fortfarande svinförkyld.... Tröttsamt

2014-01-17 @ 12:52:43
URL: http://guldmulten.blogg.se
Karin

Vad härligt det låter! Själv har jag gått och blivit megaförkyld igen, så typiskt... Njut av det friska vintervädret också!
Här blir det nu massa fredagsmys utan fys:)

2014-01-17 @ 13:02:34
URL: http://karinolofsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0