Vit som snö

Bianca betyder vit på italienska. Vi har haft en vit vecka (nu syftar jag inte på vit  som i avsaknad av alkohol, även om jag knappt druckit en droppe förutom ett glas mellanöl). Vi har haft en vit vecka full med snö. 

Vi har varit uppe till vår lägenhet i Tänndalen och haft ett långt härligt vinterlov. En dag i pisten och övriga på längdskidorna eller ute på promenad.
En helt annan skidsemester med en liten. Mindre skidor men desto mer promenader och mys (iallafall för mig, Peter körde lika hårt som vanligt). Passade mig dock bra med en post-gravid kropp. Fick iallafall ihop fem pass på längdskidorna. Långsamma och inte speciellt långa pass, men helt underbara! Skrapade iallafall ihop 45 km skidor under veckan och är lycklig över det.

Nu har det dessutom kommit snö här hemma så kanske går att skida även på närkeslätten? Först har vi bara ett stort tvättberg att ta hand om, en gran som skall slängas ut och andra julsaker som skall packas ner. Imorgon är det slut på jullovet och vardagen är här igen.
Nästa vecka blir det fullt fokus på mamma-core. Premiär på onsdag.









Kommentarer
Lina

Så himla härligt ni haft det!

Kul med mamma-core premiär! Lycka till, det kommer gå topp! :)

2014-01-12 @ 18:10:14
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anki

Låter som en härlig vecka och du fick ju faktiskt till en hel del längdåkning då..:)

Lycka till med mamma-core nu!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0