Bestick

När jag var liten tyckte jag 50- och 60-talsmöbler och inredning var så fult, ja rent ut sagt hemskt.
Jag har ändrat mig. Rejält.
För några år sedan när besticken Gense Focus de Luxe relanserades blev jag jättesugen på att köpa dem. Tycker de är så snygga. Har dock inte gjort det utan har fortfarande mina IKEA som jag visserligen gillar fortfarande.

       






Focus de Luxe
av Folke Arström för Gense, 1955 i ny tappning



Fick ett mail från Designonline att de har kampanjerbjudande på Focus steel, endasst 269 kr för 12 delar. Så frågan är köpa eller inte? Har inget behov av bestick egentligen, men de är ju snygga och dessutom billiga :)




Kommentarer
Annika

Oj ja! Pinsamt många gånger har jag ändrat mig i smak. Nåt som jag inte gillat innan som sen är det koolaste jag sett :) Jag tänker på farmor och farfar när jag ser de övre besticken. Men de är snygga!

2012-02-29 @ 17:47:11
URL: http://tremil.blogg.se/
guldmulten

Visst är de snygga! Kanonsnygga!!

Blev oxå lite sugen :)

2012-02-29 @ 20:40:17
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0