Kappsäck och tidiga mornar

Inne på min andra arbetsvecka. Nu känns nästan allt som vanligt igen på jobbet, förutom att det är lite nya medarbetare jämfört med innan jag gick hem.
 
Mina tankar om träning/logistik/transportmotion har börjat praktiseras. Lever lite i kappsäck och går upp tidigt på morgonen. Väskan packas på kvällen med dagens kläder. Tightsen och träningstopen ligger redo att klivas i på morgonen. Det blir cykling till och från jobbet knappa 7 km enkel tur. Inte direkt nån träning att tala om men en bra dos med frisk luft och perfekt vardagsmotion. Nu med mina nya rutiner så duschar jag på jobbet vilket innebär att jag kan trycka på mer på cyklingen vilket medför att det går 5 min fortare att transportera mig plus att det blir lite mer tränin än bara motion.
 
Har tagit med en hel väska med grejer till jobbet för att slippa släpa på massa saker varje dag. Har hängt upp krokar på sidan av bokhyllan. Tror dock att det tar lite tid innan jag får snurr på allt. Igår glömde jag ta med handduken ner till duschen så fick torka mig med papper :) Idag glömde jag stoppa i bär o nötter i min kvargburk som jag äter till frukost vid datorn när jag är duschad och klar på jobbet. Övning ger färdighet.
 
Nästa steg är att testa transportlöpa. Då krävs det ännu lite mer logistik. Att ta med kläder dagen innan för att slippa en stor ryggsäck. Har varit och beställt pakethållare och en cykelväska. Det gäller att ha bra och fungerande saker om man ska ut i ur och skur och fullt med grejer. Är det nån som har bra tips för transportlöpning/transportcykling så dela gärna med er.
 
Ikväll blir det premiär för mig på länge att vara med på klubbens löpträning. Vi har dessutom ett samarbete med Göteborgsvarvet som startar ikväll. Mer om detta i ett annat inlägg.
 
 
 
 
 
 
 



 


Kommentarer
Andréa

Jag har handduk, duschgrejer, ansiktskräm, hårprodukter mm på jobbet och transporterat endast smink och matlåda för det mesta. Lämnar av kläder för några dagar de dagar jag inte springer. Ibland blir det dock miss, som idag då jag hade väldigt tung ryggsäck på ryggen :)

Svar: Ja man lär sig nog med tiden. Men det bästa är nog att försöka ha så mkt på jobbet som möjligt.
Mrs Malinski

2014-09-09 @ 18:32:49
URL: http://www.lopningolivet.se
ola

Vet EXAKT vad du menar med logistik/transportmotion. De ggr jag har löpt till jobbet vill jag ju ha med så lite som möjligt på ryggen. Bäst är det om man kan ha med dubbla matlådor dagen innan för att slippa bära mat på ryggen. Då jag tvingats starta 04:30 för att hinna jogga till jobbet så har jag tagit med mig frukost, mobil + visakort. resten har jag på jobbet. Visst kräver det en del planering men vem vill leva enkelt ? :-)

Svar: Det är ju smart att ta med dubbla matlådor. Än så länge har jag bara cyklat o då får man ju med en del grejer. Precis livet ska inte vara så enkelt :)
Mrs Malinski

2014-09-09 @ 21:19:32
URL: http://cykelola.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0