Fredagsfys före fredagsmys

En vanlig förekommande mening hos tränande folk.
Jag gillar det skarpt. Älskar fredagsmys. Tända ljus, god mat och dryck, trevligt umgänge, mys i soffan. Trivs ännu bättre att slappa och mysa efter en fysisk ansträngning och en skön dusch.
Så har ni inte provat kan jag rekommendera fredagsfys före fredagsmys.

Ikväll blev det löpning, 11 km distans. Tanken var att springa lite längre. Nu vet jag inte om 11 km platsar som lite längre. Hyfsat iallafall för mig just nu. Hade mer tänkt mig minst 12 km. Insåg snabbt att jag drog på för snabbt första 4 km så hade lite svårt att hålla tempo och orka springa långt. Sprang första biten där det var en del folk som passerade och kände att jag direkt höjde tempot. Måste nog springa rundan från andra hållet så jag börjar första biten där det är lite mindre folk.

Imorgon är det ironman i Kalmar. Hade gärna åkt och kollat på alla grymma deltagare men dessvärre blev det inte så i år heller.
Sörjer inte jättemycket då vi ska åka med far och bror med familjer imorgon till Kolmården. Blir mysigt det med.





Kommentarer
Lina

Tycker också om fredagsfys och mys!:)

Tack för ditt support! Det var en magisk dag i kalmar! :)

2014-08-17 @ 22:22:23
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0