Årskort bad

NA har haft annons i några veckor. Köp årskort på Gustavsvik till halva priset.
Motionsbad + Upplevelsebad + Sommarbad för 350 kr (ord.pris 700 kr).
 
Trodde först det var någon hake. Tidigare har ett årskort för enbart motionsbad kostat 1980 kr, men
nu kan man även gå in på upplevelsebadet och sommarbadet för nästan en tredjedel av priset.
Köp 3 istället för 1 och betala 1/3. Tog ett tag innan jag förstod att det var så (har iof inte riktigt fattat ännu hur det kan vara så billigt även till ordinarie pris).
 
Med tanke på att jag börjat simträna tyckte jag det kunde vara en bra grej. Kunna simma när som helst i ett helt år för 350 kr. Jag var inte ensam som tyckte det tydligen. 9000 andra Örebroare tyckte likadant. Eller förmodligen fler. Vet fler än jag som vände när vi såg kön. Det var en lång ringlande kö hela lördagen och söndagen. Insåg snart att för att tjäna ynka 350 kr var det inte värt att stå och köa i 2-3 timmar. Inte en chans.
 
Jag går gladeligen dit en annan dag och betalar 350 kr extra och få köa max 1 minut. Tycker att 700 kr är väldigt billigt för simning i ett helt år det med. Frågan är bara om det kommer vara proppfullt i bassängerna 2013 med tanke på att så många köpt kort? Eller köper folk bara för att det är billigt? Även de som aldrig simmar i vanliga fall? :)
 
 
 


Kommentarer
Malin-Charlotta

Många köper nog för det är billigt. Du vet ju hur det är med rea, det där plagget man köpte som man sedan aldrig använde...

Det är min lilla teori ;-)

2012-11-20 @ 19:26:37
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0