Rörlighetsträning

Har haft väldigt mycket att göra på sista tiden på jobbet. Full fart och dessutom en massa kurser på det.
Gillar att ha mycket att göra men stressar lätt upp mig så det är inte alltid så bra.
Har medvetet tagit det lite lungt med träningen efter förkylningarna som varit då jag haft så mycket att göra. Inte så bra att köra på för hårt med en stressad kropp.
 
Så i söndags när sambon tog en löptur beslutade jag mig istället för att köra yoga och core hemma.
Igår kväll hade jag bokat in oss på ett Flex-pass på Friskis.
Detta är beskrivningen:
Flex är ett pass som tränar och utmanar din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver.
Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningskänslan är fokuserad med tydliga övningar. Musik ger energi att träna mjukt och dynamiskt.
Genom hela passet får du instruktioner och vägledning och kan träna rörlighet utifrån dina egna förutsättningar.
 
Kan bara säga att det gjorde gott för mig och även för Peter. Så skön känsla i kroppen under passet och även efteråt. Idag känns min kropp så mycket bättre.
Dessutom ger det extra energi att testa något nytt. Jag gillar gruppträning helt enkelt. Så skönt att bara vara deltagare för en gångs skull. Att bara fokusera på mig själv. Ja jag sneglade allt på Peter emellanåt för att se om han klarade av att göra övningarna. Såg allt lite stelt ut ibland =)
 
 
 
 


Kommentarer
Malin-Charlotta

Tack för tipset, Malin. Ska definitivt boka in ett Flex pass för ny inspiration!

Kram fina du, skönt att du tar hand om dig <3

Svar: Det tycker jag du absolut skall göra! Vi får gå på nåt pass tillsammans snart, vore kul!!
Tack söta du!
Mrs Malinski

2012-11-06 @ 18:29:50
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Lina

Det låter som ett väldigt bra pass för kropp och själ! Visst är det härligt att få vara deltagare under ett pass, bara få gå in i sin egen värld och känslor.

tack för krya tankar! jag mår mycket bättre nu, men fy vad hemskt det var igår. tur att den var kortvarig!

kram på dig!!

Svar: Ja det är verkligen skönt ibland.
Vad skönt att du mår bättre!! Fy för spysjuka :( Kram!!
Mrs Malinski

2012-11-06 @ 19:48:19
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malin-Charlotta

Det gör jag gärna, Malin!! :))

2012-11-07 @ 07:19:17
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0