BBC mamma

Stora delar av min helg tillbringades i Stockholm. Åkte upp på fredagen för att hinna umgås med min syster som flyttat till storstaden. Hemmamys tillsammans. Upp tidigt och bege mig in till stan för en dag full med träning och föreläsningar - BBC mamma. Ett träningskonvent anpassade för mammor och gravida arrangerat av Mela och Sofia. En dag full med glädje, träning, svett, kunskap och inspiration.
 
 
Första passet på dagen var H.I.T.mama med Anna. Högintensiv intervallträning i Tabataform med diverse olika övningar där vi körde i par. Efter det föreläste Anna om träning under graviditet. En bra och gripande föreläsning.
 
Efter lunch startade vi med passet Kick Ass Mamas med Lofsan. Ett gruppträninspass i cirkelform med många bra övningar som både passar gravida, mammor och marathonlöpare. Efter passet föreläste hon om träning för mammor. Fick bra tips av båda tjejerna om bra övningar och vad man bör tänka på som gravid och som nybliven mamma. Två tjejer med stor kunskap och erfarenhet.
 
Vi avslutade dagen med ett spinningpass med Andrea. Jag var lite mör i kroppen och ville inte trycka på för mycket. Var ett tag sedan jag tränat så intensivt under en och samma dag. En annars perfekt avslutning att få trampa ur benen med ett pass som aldrig blev för tufft. Nu fegade jag nog lite också med tanke på att inte ta slut helt.
Det är nåt helt annat att inte riktigt kunna ligga på topp och bara tokköra, något som jag annars gillar. Kroppen min reagerar lite annorlunda just nu. Inte lika pigg och alert som vanligt.
Det kändes rejält på söndagen att jag inte kört så hårt på länge. Träningsvärk och sliten. Fick vila några timmar i soffan på eftermiddagen för att orka.
Helgen har varit väldigt inspirerande och givande på alla sätt och vis. Tar med mig kunskapen hem och tar med mig några övningar direkt till mitt eget pass. Kommer blir lite justeringar framöver.
       De flesta bilderna är lånade av Träningsevent.se
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anki

Borde jag läsa mellan raderna att jag skall gratulera nu, eller feltolkade jag ditt inlägg då? :)

Svar: Du har så rätt så :) Nu har jag skrivit ett inlägg :)
Mrs Malinski

Anna

Jag funderar på samma sak som Anki :)

Kramar!

Svar: Ni är så kluriga o har så rätt :) Har skrivit ett inlägg om det nu :)
Mrs Malinski

2013-05-01 @ 15:58:14
URL: http://runrunner.wordpress.com
Malin-Charlotta

Vilken helg! Heja härliga "ni"!

2013-05-02 @ 08:15:58
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0