Status

Min status denna vecka, (v.33+3 idag) är konstaterad foglossning. Jag har blivit sjukskriven 25%, då jag har svårt att sitta still en hel dag framför datorn och jobba. Min kropp säger ifrån.

Jobbar just nu 6h per dag, åker hem och slänger mig direkt i soffan. Helt slut i rygg och knopp. Efter någon timme är det dags att vakna till liv. Min tanke är att köra ett av avsnitten på cd:n "harmonisk graviditet". Mental träning med tal och avslappnande musik. Efter det köra genom kroppen med några rörlighetsövningar, yogaövningar och stärkande ryggövningar.

Har fått tid hos sjukgymnast men inte förrän i slutet av nästa vecka. Min erfarenhet sedan tidigare av vårdcentralernas sjukgymnaster är sådär. Har känt tidigare att jag många gånger har bättre kunskap själv. Så just nu knåpar jag på övningar att göra för att underlätta min foglossning. Tips mottages gärna.



Kommentarer
Sara

Hej Malin. Jag hade som du redan vet foglossning en större del av graviditeten och det som hjälpte för mig var att avlasta och att gå sakta med myrsteg. Jag hade ju även problem efter graviditeten som liknade foglossningsbesvär pga försvagade inre, nedre magmuskler samt dålig hållning. Försök ha bra hållning och kämpa på sista veckorna! Det där bältet man får köpa på vårdcentralerna gjorde ingen skillnad för mig, men du får gärna låna mitt om du vill testa själv - hör av dig i så fall!

Svar: Ja myrsteg blir det för hela slanten nu, funkar inte annars. Tack söta du, men har redan ett bälte som jag började använda idag, så får se om det hjälper.
Mrs Malinski

2013-08-22 @ 20:16:18
Anki

Uscha, hoppas det vänder så foglossningen släpper lite!

En MTB till mig hade inte varit helt fel. Men det får bli nästa nya leksak..;)

Svar: Bättre vissa dagar o sämre vissa. Men det är ju övergående som tur är.
Det tycker jag!! Så får vi cykla lite i fjällen :)
Mrs Malinski



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0