Att vara gravid

Vissa stunder älskar jag det. Känner mig snygg och hyfsat smidig. Vissa stunder är det inte lika kul. Känner mig otymplig, magen stramar och jag har svårt att röra mig.

Men att vara lite osmidig och inte kunna leva som vanligt är inte så farligt i det stora hela. Är ju egentligen en väldigt kort tid och går ändå väldigt fort. Precis gångna 30 veckor och 75% av tiden avklarad. Känner den lilla varelsen mer och mer. Det sparkas och grejas för fullt där inne. Väldigt fascinerande och overkligt. Mysigt samtidigt som det nu börjar bli lite jobbigare att sova. Har vaknat ett par gånger på natten av rejäla sparkar i sidan.

Sista veckan har det hänt saker. Jag är inte alls lika smidig. Försökte mig på en promenad igår kväll men blev bara 30 minuter då det kändes som om magen vägde minst 30 kilo. Övriga kroppen var så pigg. Pigga ben och armar som ville springa fort fort. Det är bara att inse mina begränsningar. Vissa dagar går det bara inte. Så är det bara, men jag blir inte ledsen för det. Den tiden kommer och jag gläds istället åt det växande livet där inne.



Kommentarer
Ann-Helene

Allra vackraste syster!! Det strålar verkligen om dig! Längtar efter att få träffa den lilla krabaten <3

Svar: Tack sötaste! Jag längtar oxå! Kram
Mrs Malinski

2013-07-29 @ 20:01:56
URL: http://annisnyaliv.blogg.se
Guldmulten

Ja man har inte så mycket att säga till om, kroppen säger ifrån och det är bara att lyda :)
Känn dig snygg hela tiden!! För det är du!
I ditt tillstånd är det vackert att vara lite otymplig :)

Svar: Ja inte så mkt annat att göra märker jag ;) Känner mig inte alltid det men försöker :)
Mrs Malinski

2013-07-29 @ 20:27:20
URL: http://guldmulten.blogg.se
Hanna Karlsson

Det är bara att anpassa sig. Det går fort som sagt. :-)

Svar: Ja det gör ju det. Fast ibland går det grymt sakta.
Mrs Malinski

2013-07-29 @ 20:30:17
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Malin-Charlotta

Härligt vackra du!

2013-08-06 @ 21:33:07
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0