Gravidutmaning

Såg på diverse bloggar härom veckan angående en gravidutmaning att cykla minst 21 km på 7 dagar. Eftersom jag gillar utmaningar blev jag såklart nyfiken och just gravidutmaningar passar mig fint just nu. Vanliga utmaningar som att göra plankan eller stå i jägarvila passar ju inte så bra just nu.
 
Igår hade jag mitt sista ledarledda pass på Friskis. Den enda riktiga träningen jag gjort sista veckorna. Annars har det mest blivit lugnare aktivteter som promenader och transportcykling. Nu när mitt 90minuterspass (som varit lite för tufft för mig sista tiden) är borta och jag har mer energi vill jag kunna få in fler antal pass i veckan.
Att cykla 21 km på en vecka ser jag att jag redan gör dubbelt upp så det är ingen utmaning för min del. Får hitta på en egen utmaning.
 
Har börjat testa Mammamage-appen. Den är egentligen anpassad för tiden efter förlossningen men är ändå bra att använda innan eftersom övningarna är anpassade för "mamma-magar". Så den vill jag köra ett flertal gånger per vecka. Fokus på inre magmusklerna och bäckenbottenmuskulaturen.
 
Förslag på upplägg på utmaning för min del (så länge det känns ok för kroppen såklart).
Min gravidutmaningsvecka består av följande (minumum):
* 2 promenader (min 30 min)
* 1 simpass (30-45 min)
* 1 styrkepass (min 30 min)
* 4 mammamagepass (a´ 10 min)
* 45 km transportcykling
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0