Halvvägs

Precis passerat halvtid. Tiden går sakta men ändå fort.
Fokus hittills har mest varit att få koll på vad som händer med min kropp under graviditeten och vad jag kan göra för att må bättre. Energinivån har varit väldigt låg stor del av tiden. Nu känner jag mig dock piggare men börjar känna att andra krämpor börjar komma. Kroppen är tyngre och ryggen ömmar. Har hittills gått upp 6 kg och många säger att det är vid vecka 20 man börjar lägga på sig. 0,5 kg per vecka är normalt framöver. Isåfall lär jag hamna på ca + 16 kg, men det beror ju helt på vad som kommer att hända.
 
Nu är det dags att börja fokusera på vad som komma skall. Börja fundera på namn, barnvagn och annat som jag just nu har noll koll på.
Två små tjejer har precis anlänt till vänkretsen i dagarna. Mycket bebisfokus just nu. Något helt nytt för mig. Ett nytt kapitel i livet.
 


Kommentarer
Sara

Redan hälften! Vad mycket fortare det gå när man själv inte är gravid ;) Tror det är helt rätt att fokusera på sig själv och börja pula lite inför lillens nedkomst när man känner för det. KRAM

2013-05-20 @ 21:15:10
Sara K

Skönt med halvvägs, det känns så mycket mer verkligt då.
Ni hinner fixa det ni måste, vi fixade det mesta de sista 10 veckorna.

Svar: Ja ingen panik, men lätt att veckorna rullar på så står man där utan nåt ;)
Mrs Malinski

2013-05-20 @ 22:08:42
Anki

Med tanke på veckan så låter det nästan lite som en fjällbäbis...;)
Spännande och fantastiskt med allt det nya som väntar!

Svar: Uppmärksam :) Har inte riktigt tänkt på det :)Måste maila dig, har en annan nyhet ;)
Mrs Malinski

Guldmulten

Å redan hälften! Håller med ovanstående, vad otroligt snabbt der gått känns det som:)
Ja ny fas i livet blir det, fokus hamnar på andra saker och samtalsämnena blir nya. Härligt!!!!
Nu har massa fantastiskt att se fram emot!

Svar: Fast första veckorna är man ju typ inte gravid, så tror att resterande 20 veckor kommer vara lite jobbigare :)
Mrs Malinski

2013-05-21 @ 08:56:53
URL: http://guldmulten.blogg.se
ola

Tänk vad olika det är. Första Sara kommenterar att " ...börja pula lite inför lillens nedkomst när man känner för det." Som jag minns det var det från typ v.11 som Sara skulle iordningställa rum, skötbord, barnvagn, blöjhink mm. :-)

Svar: Ja det är väldigt olika det där har jag märkt ;) Jag är kanske lite för relax´d ;)
Mrs Malinski

2013-05-21 @ 13:55:36
URL: http://cykelola.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0