5 dagar kvar

5 dagar kvar att arbeta, 20 timmar. Sen skall jag vara ledig minst 10 månader. Det känns som en hel evighet.
När var jag ledig så länge sist? När jag var ett halvår. Innan jag började på dagis :)
Jag har alltid varit ambitiös och gått i skolan och började extrajobba redan när jag var 13 år. Sommarjobb och sen även helgjobb medan jag studerade. Efter studier började jag arbeta heltid. Så har det rullat på år efter år.
 
Visserligen kommer jag inte gå hem och inte göra något om 5 dagar. Förhoppningsvis hinna ladda batterierna några dagar innan bebis anländer. Sedan har jag ett nytt jobb att göra, ta hand om ett helt nytt liv. Overkligt (trots att det är så nära) och häftigt.
 
Var hos barnmorskan igår och alla värden var klockrena. Skönt att min kropp sköter sig förutom det onda. Men det är ju bara jag som lider av och det kommer ju gå över. Lånade hem en TENS-apparat som jag skall prova ikväll för min ryggvärk och som jag kan ha med på förlossningen.
 
Min kropp har för övrigt mått bättre denna vecka. Tror att det gjort gott för mig att gå ner på halvtid. Har orkat med att göra lite övningar (med fokus på rörlighet) varje morgon, ca 10-15 min. Har även tagit en kort och lugn cykeltur på eftermiddagen på damcykeln (ca 10-15 min i promenadtempo). Bra för både kropp och själ.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anki

Spännande, det närmar sig nu! :)

Svar: Ja riktigt nära :)
Mrs Malinski

Lina

Så vacker du är, det lyser om dig!

Svar: Tack söta rara du!
Mrs Malinski

2013-09-20 @ 14:28:05
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Guldmulten

10 månader är ingen evighet även om det känns så innan :)
Det går så fort att du kan inte ana! Tiden springer iväg och den lilla lilla bebisen växer så fort så fort. Att få följa ett litet livs utveckling varje dag är så fantastiskt och vips har månad efter månad rusat iväg.
Just nu känner jag att jag skulle vilja vara hemma längre än sist, man får ju aldrig tillbaka de där första fantastiska åren, men det finns visst en make oxå som vill ha föräldradagar... :))
Oj vad jag babblar nu...
Ta det riktigt lugnt när du går hem, vila upp dig och njut av stillheten. Snart kommer det största i livet att hända!
Kram

Svar: Kan tänka mig att det kommer gå snabbare än man anar. Just nu går dagarna i snigelfart :) Förstår att du kan tänka dig att vara hemma längre. Kram
Mrs Malinski

2013-09-20 @ 21:33:23
URL: http://guldmulten.blogg.se
Frida

Så fin du är:)

Svar: Tack! :)
Mrs Malinski

2013-09-20 @ 23:08:03
URL: http://www.mystyle.blo.gg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0