Förbereder mig

Bebis är färdigbakad. Har gått in i vecka 38 och hen skall vara klar för att kunna födas vilken dag eller vecka som helst. 

Det är dags att förbereda sig. Bocka av lite punkter på att-göra-listan.

Har påbörjat packning av bb-väskan. Förberedd för en lång förlossning med böcker och snacks. Ett riktigt marathon :) Kanske inte ens är aktuellt men man vet ju aldrig.

Ikväll blev det storkok av pasta med köttfärssås att frysa in. Bra att ha mat att värma på när vi kommit hem. Kan tänka mig att det finns annat att göra första dagarna än att stå vid spisen.

Märks att det är första barnet som är på väg? ;)







Kommentarer
Lina

Vilken känsla och packa väskan, spännande! :)

Svar: Ja verkligen jättespännande!!
Mrs Malinski

2013-09-17 @ 19:58:13
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Andréa

Härligt! :) Jag måste också börja förbereda mig snart. Känns som att jag knappt hunnit tänka på förlossning och allt runtomkring.

2013-09-17 @ 20:53:47
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Miss Agda- Småbarnsliv o Endorfiner

De där förberedelserna kan vara ack så viktiga mentalt! Ivar föddes 18 dagar före beräknat och jag hade inte hunnit packa väska, bädda säng osv osv och visst, det gick det med, men jag kände mig snuvad på sista tiden och var inte alls beredd.
Skymtar världens bästa amningsbh och skönaste trosan, bra där :) (Har själv inte ens hunnit skaffa mig de där spetstrosorna även om jag var överlycklig när jag såg att de finns. Måste fixa det innan de tar slut.)
LYCKA TILL nu med allt det underbara som väntar! Lita på din kropp som vet vad den ska göra. Du kan bara hänga med :)

Svar: Ja det går ju såklart ändå men ändå skönt att vara lite förberedd. 16 dagar kvar nu så kan ju komma när som, så bäst att packa det sista i helgen :)Ja fick de fina trosorna av min granne (Matplatsen), superfina!
Tack för lycka till!! Kram
Mrs Malinski

2013-09-18 @ 22:35:03
URL: http://missagda.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0