Hemmapyssel

Det har känts som om det är så långt bort. Den känslan har nu ändrat sig, och det börjar kännas som det börjar dra ihop sig. Det kan ha att göra med att min kropp ändrat sig påtagligt. Jag känner mig allt annat än smidig. Foglossning och en hel del sammandragningar i magen har gjort att mina krafter inte är på topp. Dessutom gör sammandragningarna att jag börjar tänka på att förlossningen närmar sig.

Fredagskväll och hela lördagen har jag varit allt annat än pigg. Har hållt mig hemma och vilat. Magen har blivit hård som ett bowlingklot så fort jag rest på mig.
Så vilan gjorde nog gott för idag har jag varit betydligt piggare. Allt som hänt med kroppen har nog gjort att jag vill börja förbereda mig. Så idag har vi handlat lite inför kommande bebis, börjat fundera på bb-väskan och så har jag satt igång och sy lite.

 



Kommentarer
Anki

Det närmar sig verkligen nu. Spännande, fantastiskt och efterlängtat kan jag tänka mig..:)

Sara

Det är bra Malin! Man ska lita på sina instinkter, det är verkligen inte långt kvar nu. Stor kram från oss :)

2013-09-01 @ 20:36:48
Sara K

Hi hi, boandet har kommit igång på allvar. Jag hade symaskinen framme de sista veckorna. Jag ser helt manisk ut på ett kort Martin tog mitt i systugan!

2013-09-02 @ 10:47:44
Guldmulten

Kul att du kan pyssla lite. Vad syr du?

Svar: Tyvärr orkar jag inte på vardagarna så kommer inte så långt. Tänkte göra ett försök att sy nåt som liknar ett babynest :) Sen funderar jag på gardiner men inte kommit dit än.
Mrs Malinski

2013-09-02 @ 21:27:38
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0