Förhoppningsvis frisk

Har drabbats av väldigt många förkylningar sista åren. Känns som om jag är en svamp som suger åt mig det mesta. Inte alls kul. Speciellt inte när jag försöker träna regelbundet. Förkylningarna sätter många käppar i hjulet. Nu är jag mer i balans och harmoni vilket förhoppningsvis ska leda till ett bättre immunförsvar. Till min hjälp har jag börjat att äta Mivitotal Flex.  Hoppas och tror att det ska hjälpa mig att få i mig alla vitaminer och mineraler min kropp behöver.
Någon som provat det eller har erfarenhet av något annat preparat som ni kan rekommendera?
                              


                



Mivitotal® flex är Mivitotal® plus som bas, förstärkt med Ribos, L-Carnitine och L-taurin. Denna kombination blir ett utmärkt energigivande och uppiggande kosttillskott för Dig som behöver en snabb, extra energikick. Ribos är en kolhydrat (enkel sockerart) som förekommer naturligt i cellerna och som är nödvändig för kroppens energiproduktion. Ett tillskott av ribos har en energigivande och prestationshöjande effekt. L-Carnitine är en aminosyra som omvandlar fett till energi, vilket innebär att man kan utnyttja fett som en energikälla. Uthålligheten samt energin i kroppen kan därför förlängas. Muskeltrötthet förebyggs, syreupptagningsförmågan ökar, energiomsättningen bibehålls och stresstoleransen ökar. L-Carnitine samverkar med C-vitamin och kräver detta vitamin i sin närvaro. L-taurin är en aminosyra som stöttar vätskebalansen i cellerna och därför har stor betydelse för återhämtningen efter träning. L-taurin är dessutom delaktig i många andra processer i kroppen.



Kommentarer
Cicci

Har inte testat det men käkar multivitaminer. Tror jag också är bra men tyvärr är det ju så att man blir lättare sjuk av att träna mkt.

2008-11-28 @ 21:07:15
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0