Kvällens dubbelpass

Ännu ett dubbelpass avklarat denna vecka. Lika bra att köra två pass då jag ska lägga in fler vilodagar.
Första passet var ett Spinning Medel. Kände mig en aning piggare i benen.
Snittpulsen låg på 74% (158 slag) och maxpulsen på 83% (171 slag).
Jag snuddade nog maxpulsen nästan hela sista låten, en låt med Volbeat. Det spred sig en varm känsla i hela min kropp, en varm och glädjande känsla men samtidigt väldigt sorglig. Kunde inte låta bli att sätta på Volbeat-skivan när jag kom hem. Lyssnar just nu på Mabellene I Hofteholder och många minnen dyker upp i huvudet, glädje, värme, skratt, ömhet, kärlek men tyvärr också tårar och sorg.

Det andra passet var en ny upplevelse, Afro dans. Många sköna rörelser måste jag säga. Kunde dock inte köra barfota som de andra. Det kändes bättre att ha skor på sig och lättare att ta i. Lite lungt för min del kan jag tycka, vill gärna ha lite tuffare pass. Ändå skönt efter en timmes spinning.
Jag är nöjd med kvällens upplägg trots härligt vårväder utomhus. Snart blir det att ta en premiärtur på cykeln istället för att gå in på gymmet.


Kommentarer
Annika

Ah, kul att vi körde dubbla pass båda två igår :)



Jag vet, visst är det svårt att hinna allt man vill! Helst skulle jag vilja träna alla träningsformer 2-3 ggr i veckan men det är ju omöjligt när man jobbar heltid och pendlar och dessutom har andra intressen :) Men det är bra att träna varierat, man tröttnar inte och man sliter inte så hårt på kroppen heller.



Mm, sköna fredag! :) Trevlig helg!

2009-04-03 @ 13:03:40
URL: http://tremil.blogg.se/
izza

Inte annat att man ångrar liite att man inte fick vara med på spinningen där! :) Men, men, det var ju rätt skönt ute i friska luften också!



Kan tänka mig att du spanade! Skulle jag också ha gjort om jag varit där, och då kanske vi skulle ha känt igen varandra på något sätt, hehe



Nu är jag så trött så jag svimmar snart. Hade en svag förhoppning om lite styrketräning idag, men det är bara att hem och ta det lugnt känner jag! Har varit lite mycket på jobbet och nu börjar nog spänningarna släppa! Inga fel att krypa upp i soffan heller iofs :) Har beställt lite sushi, så ska strax åka o hämta.



Ha en skön kväll så kanske vi ses på söndag!? ;)

2009-04-03 @ 16:42:45
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0