Solen strålar

Underbar påskafton. Solens strålar värmer kroppen och sinnet.
Startade dagen med en morgonpromenad med en vän innan frukost. En rask promenad på en timme.

Har haft planer på att premiärcykla i påsk. Bestämde mig dock att lugna mig lite tills de har sopat gatorna.
Det är fortfarande fullt med grus på vägar och cykelvägar. Vill inte starta min cykelkarriär med punktering.
Istället har jag provsuttit cykeln i köket och övar mig på att lossa skorna från pedalerna. Känns som om jag
vill vara mer säker på den biten innan jag ger mig ut i trafiken.

Nyss hemkommen från mitt första löppass på två år. Tog cykeln (min vanliga) och värmde upp mig och
sen blev det ett lugnt 3 km-pass i Karlslundsskogen. Därefter nedvarvning på cykel på väg hem.
Underbart skönt!

Cykel, uppvärmning, 10 min
Löpning, lungt pass, 3 km, 19:06, 6:21 min/km
Cykel, nedvarvning, 10 min

Dags att svida om från sportkläderna till finkläderna. Påskfika med tjocka släkten, därefter påskknytis med sötaste vännerna.



Foto: mrsmalinski


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0