Vågar ni?

Utmana mig eller slå vad?
Mina arbetskamrater har varit på mig att jag ska börja cykla till jobbet nu när jag har ny cykel. Jag har sagt blankt nej.
Jobbar 2 mil hemifrån och börjar klockan 06.30 på morgonen. Jag är inte direkt den morgonpigga typen som glatt
hoppar upp ur sängen med ett leende klockan 05.40. Skulle jag börja senare så hade jag inte tvekat.
Körde ett dubbelpass Skivstång/Spin ikväll. Kände mig riktigt stark på spinningen. Det var då tankarna flög upp i mitt huvud. Jag kanske ändå borde cykla till jobbet, iallafall två dagar i veckan. Det borde jag väl klara. Vore ju ypperlig träning inför Halvvättern.
Så nu när jag postar detta inlägg finns det ingen återvändo. Jag bestämmer att jag ska cykla minst två ggr/vecka från och med v.19 och till och med v.23 då Halvvättern går av stapeln. Alltså minst 10 pass till och från arbetet.

Imorgon ska jag på Cocktailparty på White Arkitekter. JW skålar du med mig då och kanske är med och utmanar mig? ;)



                        
                          

       Foto:
www.cointreau.com


Kommentarer
Lina

Cykla till jobbet låter som en riktig bra idé! :-)

Jätte bra att få in lite extra mil.

Klart att du kommer att klara det!



Nu är jag hemma i sverige igen. känns sådär :-( hade gärna varit kvar och cyklat lite till. förutom kraschen har det varit helt underbart!



Ha det så kul på partyt ikväll!!

2009-04-17 @ 07:12:55
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
guldmulten

Hoppas att jag skålade med dig igår =)

Utmaningen är inte dum alls. Har tänkt att jag skulle cykla lite faktiskt.

Dock är det smidigast att bara cykla hem tycker jag så man slipper hålla på och duscha både på jobbet på morgonarna och när man kommer hem.

Kanske kan vi mötas på vägen nån gång då =)

2009-04-17 @ 14:00:24
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin

Välkommen hem Lina!!

Ja men då bestämmer vi väl det JW!!? Ja men det är helt ok om du bara cyklar hem. Du har ju inte lika högt mål som Halvvättern att avklara så jag tycker vi säger så!! ;)

2009-04-17 @ 23:16:11
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Annika

Åh det låter som en riktigt bra utmaning. Cykla till jobbet och även lära sig cykla i alla typer av väder och blåst..!



Usch, själv känner jag ett motstånd till detta känner jag. Känner mig just nu jätteotränad och har mest bara ätit på sistone.



Lördagen känns overklig men det kanske är bra med lite vila inför de passen, försöker jag intala mig själv :) Det ska bli riktigt spännande iaf! :)

2009-04-21 @ 08:29:05
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0