Löpning i regnet

Efter lite efterforskningar så verkar det råda blandade åsikter gällande antibiotika och träning. Min slutsats är dock att du ska inte träna när du äter antibiotika eftersom du har en infektion i kroppen. Nu när min diagnos är borrelia och mina symtom endast är ett rött märke på benet (känner mig fullt frisk för övrigt) känns det inte farligt att träna. Kommer ändå att ta det lite lugnare dessa två veckor som jag äter tabletterna. Koncentration kommer bli på golf, denna vecka blir det så mycket som tre rundor.

Igår var jag tvungen att ge mig ut och röra på mig lite mer. Hade packat väskan till jobbet så jag kunde åka direkt för att spara tid. Regnet öste ner och det var kallt. Kändes som det hade varit skönt med en långärmad tröja vilket jag såklart inte hade packat ner eftersom det varit så pass varmt sista tiden. Det får gå ändå tänkte jag. När jag kom fram till spåret skulle jag sätta på min Ipod, den var stendöd. Var visst ett tag sen jag laddade den =/  Hur sjutton ska jag motivera mig med att springa 8-10 km själv utan musik? Hade som tur med mig handsfree till mobilen, så petade ner den i sport-bh och satte på radion. Perfekt!

Det blev en lugn och skön runda på 10,3 km. Tid 1:06. 6.24-tempo. Lagom fuktig och lerig när jag kom hem och väldigt nöjd. Skönt! Efter dusch och mat blev det mys hemma hos vännen i soffan med thé.


Kommentarer
Lina

Åh så härligt med mys efter träning. Det är det allra bästa att bara få njuta efteråt!



Absolut! Det får bli en skidträningshelg uppe hos mig sen!! Det skulle vara super KUL! Det måste vi planera in!



Längtar!



Kram!

2009-08-14 @ 15:36:12
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Coyntha

Det låter som ett roligt löppass! Det är skönt att springa med lite regn också.

Jag älskar att se dina inlägg med så fina bilder.

Trevlig helg!

kram kram

2009-08-15 @ 08:17:54
URL: http://www.coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0