Ride of Hope - etapp 8

Min andra etapp och den näst sista i Ride of Hope. Tyvärr kunde jag inte vara med i den sista och avslutande etappen mellan Uppsala - Stockholm. Det ska ha varit en upplevelse att cykla in ett så stort antal cyklister på Gröna Lund. Får se till att boka in det till nästa år så jag inte missar det. Jag är ändå nöjd med mina två etapper. Det har varit fantastiska dagar. Det är så roligt att träffa flera cykelentusiaster och framförallt att få träffa de söta bloggerskorna, Lina, Annika och Anna.



Vaknade lite småöm i benen, mest ont i knän och fötter. Kändes dock inte så mycket efter att jag satt mig på sadeln igen. Det var mest händerna och baken som ömmade, annars kände jag mig ganska så pigg och fräsch.
Hade en god natts sömn på Scandic i Västerås med god hotellfrukost på morgonen. Perfekt uppladdning för en dag på cykelsadeln. Vi åkte iväg från Västerås kl.9 på morgonen med riktning mot Sala, där nästa och den enda depån för denna sträcka skulle vara. Vi startade i en lugn grupp då Annika vaknade även denna dag med migrän. Stackare tänkte jag, strongt gjort att cykla 13 mil med migrän. Stark som hon är så beslutade hon sig för att cykla med oss, men vi valde den lugna gruppen för säkerhetsskull. Som tur var försvann migränen och hon kände sig pigg. Lite för pigg som vi andra för att åka med i den lugna gruppen. Så vi beslutade oss för att dra ifrån och komma ikapp den medelsnabba gruppen. Vi körde alla fyra tillsammans med en kille från Västerås CK i klunga där vi turades om att växeldra. Riktigt skoj!
Några mil innan Uppsala kom vi ikapp gruppen som lotsade oss in i Uppsala och till Akademiska där vi skulle samlas allihopa. Efter en stunds vila åkte vi med gemensam trupp till Ride of Hope Grand Prix där dagens etapp slutade.

Etapp 8 - 10,5 mil - Västerås - Sala - Uppsala - tid 4.30 h




Med vemod sade Anna och jag adjö till de andra som skulle cykla sista etappen på söndagen. Baken och händerna tyckte nog att det var skönt att slippa cykla ännu en dag, men inte jag. Jag ville cykla mera.
Tusen tack alla för två fanatstiska dagar. Speciellt tack till er som anordade dessa dagar och till cykelklubbarna som guidade oss. Grymt imponerad över de som cyklade alla nio etapperna, totalt 125 mil. RESPEKT!


Kommentarer
Anna (orka mera)

Grymt! Där hade jag också velat vara med. Tyvärr var jag iväg på annat, men nästa år då jäklar :) Blev superinspirerad av dina bilder!

2009-08-13 @ 08:17:47
URL: http://blogg.piggelina.se
Annika

Kul att läsa. Jag är jätteglad över att det gick så pass bra som det gjorde men trist att inte riktigt vara på topp. Jag ville ju inte förstöra för er andra...



Vilket fint bildkollage :) (Tack)



2009-08-13 @ 08:50:26
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0