Relax

Kvällen igår tillbringades på relaxen med tjejerna på jobbet. Kändes skönt att komma in i värmen efter en ruggig dag utomhus. Jag såg till att vara på plats lite före de andra så att jag skulle hinna med ett litet träningspass. Hann att simma 1200 m i bassängen. Det var längesen jag var och simmade, tror att det var Vansbro senast. Ett riktigt skönt träningspass för hela kroppen. Efter det kunde jag njuta desto mer av maten, bubbelpoolen, solariet, bastun och umgänget på relaxen. En riktigt skönt kväll i avslappningens tecken.

Nu på morgonen har jag varit hos min naprapat. Möttes av ett dovt ljus och tända ljus i det smakfullt inredda väntrummet. En behaglig känsla spred sig i min kropp. Tänk om man kunde få starta varje dag utvilad och en stund för sig själv med levande ljus, därefter lite behandling och en hel del goda råd. Han är fantastisk min naprapat. Inte bara duktig på kroppen utan även på det mentala. Han tyckte dock inte att jag behöve någon mer tid, han tyckte att min kropp mådde bra. Lite spänningar i nacke och skuldor men som avhjälps bäst av lite massage, avslappning, andning, mindre grubblerier och mer njutning. En riktigt bra start på fredagsmorgonen. Känner mig harmonisk, lugn och avslappnad. Man måste ta tillvara på de små tillfällena, njuta mer av livet och nuet och inte gå och grubbla så mycket.

Idag är en ny härlig outforskad dag. Njut av den och ha en underbar helg allihopa!





Kommentarer
Annika

Lät verkligen som en underbar start! Så härligt! :)



Vilken skön känsla att få höra att ens kropp mår bra. Du är duktig på att ta hand om den!



Trevlig helg! KRAM!

2009-12-04 @ 09:02:00
URL: http://tremil.blogg.se/
frida

Det är inte alla som får höra det, de flesta behöver fixa något. Vad skönt att din kropp är som den ska :)! Bara att underhålla det då ;). H en fortsatt toppfredag och precis, sluta grubbla man löser ändå inget på grubblerier :).

2009-12-04 @ 21:03:02
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Coyntha

Vilken lyx!! Vad bra och skönt start på helgen!

Hoppas du har en trevlig helg.

Kram

2009-12-06 @ 07:45:47
URL: http://www.coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0