Rogivande promenad

Igår var det julbord och julfest med jobbet. Tänkte att det skulle bli rätt så lungt. Det blev det inte. Inte så lätt att jobba med mest killar. Drinkar beställs in utan att jag hinner blinka. Det var längesen jag var ute och längesen jag drack så mycket. Det är ju bara en gång om året som det är julfest.
Den begynnande förkylningen som jag hade när jag vaknade igår morse bidrog nog till att jag kände mig sämre idag. Har inte alls varit så pigg. Blev en lång sovmorgon. Minns inte när jag sov så länge. Har inte gjort många knop idag. Legat framför tv:n och kollat på Vinterstudion. Kände att jag var tvungen att göra nåt, så det fick bli en promenad precis innan det började skymma. En timmes promenad längs Svartån. Lungt, tyst och fridfullt. Mest fåglarna som hördes. Skönt att rensa huvudet lite och skönt att få frisk luft. Välbehövligt för både kropp och själ.




Kommentarer
izza

Hehe! Kan vara härligt att bara få släppa loss lite ibland och bara hänga på liksom. Hoppas ni hade kul! Var var ni? Sedan att dagen efter blir lite som den blir är en annan sak. Men det är gött med någon sån dag ibland också! :D

2009-12-12 @ 19:42:30
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0