Golf - det mentala spelet

Jag var på föreläsning med Lars-Erik Uneståhl i måndagskväll. Det var SISU och Örebro Läns golfförbund som ordnade föreläsningen på Örebro Universitet.
Har precis börjat intressera mig för mental träning så tyckte det var ett ypperligt tillfälle att få höra den erfarne Uneståhl.
Det var dessutom gratis vilket inte är några fel. Lärde mig inte så mycket på föreläsningen vilket man i och för sig inte brukar göra, men det gav mig inspiration att lära mig mer.
Köpte boken och cd:n Golf - det mentala spelet. Dessutom har jag ordnat en cd med bla avlappning och mental grundträning. Nu gäller det bara att lägga in tid för Mental träning i träningsschemat.


Kommentarer
Lina

Det låter spännande!

Mer mental träning, det låter skönt och bra för kroppen. Jag har hittat DVD yoga för cyklister på internet så nu är det bara och beställa hem och börja yoga, är så himla sugen! Har du provat din CD, hur kändes den isåfall? Nyfiken :-)



2009-01-29 @ 08:37:49
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Låter intressant! Jag går alldeles för sällan på föreläsningar men de gånger det blir av så brukar det vara väldigt inspirerande och nyttigt med nya idéer...

2009-01-29 @ 22:43:04
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0