Kvällens intervaller

Börjar få lite smått panik. Var tar alla veckorna vägen? Tyckte att jag var ute i god tid när jag började löpträna efter Halvvättern. När jag ser i backspegeln så har inte fokus varit på löpningen som planerat. Visst kan jag skylla en del på förkylning, stukning av fot och mina hälsenor, absolut! Dock kan jag inte skylla allt på det. Borde ha tänkt igenom min träning mer strukturerat. Det har jag gjort nu. Framöver ska alla pass vara genomtänka innan jag ger mig ut och springer.

Kvällens pass bestod av intervaller. Planen var 4 x 1000 m i ca 5:20-30-tempo.
Jag började med uppvärmning i 1,25 km. Sedan var det dags för intervallerna. Känner att jag inte riktigt har koll på min kropp och tempo. Första intervallen gick för fort. Det blev en tid på 5:00. Förmodligen det jag fick sota för senare. Andra intervallen tog lite längre tid, 5:30. Nu började krafterna ta slut och jag kände mig allt annat än vältränad.
Tog helt slut efter 800 m på tredje intervallen, blev en tid på 4:40. Sista intervallen blev även den bara 800 m, en tid på 4:20. Väldigt ojämn och jag hade svårt att hålla tempo. Får öva mera.
Usch vad tungt det går. Jag är ingen löpare och får inget gratis, det känns riktigt tungt. Men bara att bita i det sura äpplet och plåga sig själv.

Kvällens pass:
Uppvärmning, jogg 1,25 km
Intervaller 2 x 1000 m, tid 5:00 / 5:30
Intervaller 2 x 800 m, tid 4:40 / 4:20
Nedvarvning, jogg 1 km
Total sträcka 6,85 km exkl. vila / 7,25 km inkl. vila



Kommentarer
Jenna

Så häftigt. Vill verkligen dyka i Sverige någon gång för att kunna jämföra. Har hört att det ska finnas häftiga vrakdyk här :) Har du någon koll på vad dyken kostar i Sverige? Misstänker att det är bra mycket mer än i Thailand eller i centralamerika där jag har dykt. Där fick man ett dyk från 200 kr. Minns inte riktigt vad mitt dykcert kostade men det var nog 1000-1500.

2009-07-23 @ 06:44:37
URL: http://jennas.blogg.se/
Andréa

Jag tycker du är duktig ändå! Bara att ta sig ut och köra tusingar är bra gjort! När du blir mer van och lär dig i vilken fart du klarar springa i komemr det gå galant!

2009-07-23 @ 09:47:28
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
izza

Jag tycker det ser jättebra ut när man tittar på siffrorna! Att köra kilometerintervaller på under 5:00-tempo är ju ett väldigt högt tempo. Speciellt eftersom det är ett långlopp du ska springa! Visst kan det kännas tungt, men det ska det ju på intervaller! Dessutom sprang du ju i ett högre tempo än vad planen var så att du tappade ork är ju inte så konstigt :D

2009-07-23 @ 13:13:33
URL: http://runrunner.wordpress.com
Träningsglädje

japp, förstår att det är frustrerande när allt sker i sthlm. därför vore det kul att köra en likadan grej i gbg. :) fast jag vet inte om du bor i närheten där heller förstås... ?

2009-07-24 @ 01:29:51
URL: http://traningsgladje.se
Lina

Jag vet faktiskt inte vad som gäller med cykel på tåget. Det som Anna och Annika har läst det är vad jag också har läst. Tycker det är lite flummigt när de skriver i mån om plats, för hur ska man kunna veta det innan man stiger på, mycket märkligt! Jag har ju en cykelväska som jag kan ha men den tar ju också mycket plats. Borde finnas en cykelvagn på tågen!!! :-)

2009-07-24 @ 07:54:29
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Lina

Jag vet faktiskt inte vad som gäller med cykel på tåget. Det som Anna och Annika har läst det är vad jag också har läst. Tycker det är lite flummigt när de skriver i mån om plats, för hur ska man kunna veta det innan man stiger på, mycket märkligt! Jag har ju en cykelväska som jag kan ha men den tar ju också mycket plats. Borde finnas en cykelvagn på tågen!!! :-)

2009-07-24 @ 07:59:16
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Jenna

Jo det är ju den man får investera i om man ska dyka här hemma antar jag.. =) Men nu blev jag riktigt nyfiken på Sveriges dykning bara för det! Ska försöka ta reda om det finns hyrställen där man kan hyra detta.. Det bör det finnas!



Hoppas du får en trevlig helg!

2009-07-24 @ 09:07:14
URL: http://jennas.blogg.se/
Anonym

Bra jobbat! Med de där tiderna får vi revedera om upplägget:) Som sagt gå ut lite lugnare på första intervallen 5.15-5.25 för att sedan öka progressivt den sista ska gå fortast så det gäller att inte gå ut för hårt i början men samtidigt ska du inte fega;). verkar som du klarar av att ligga 5.00 tempo testa den farten känns det bra och att du har mer tryck i benen GASA på hehe....Lycka till Malin!

2009-07-24 @ 10:25:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0