En cykeltur

På midsommardagen tog Anna och jag en premiärtur ihop på våra fina Trek-cyklar. Roligt med sällskap och mycket lättare att ta sig ut.

En jätteskön tur på 3 mil i lagom tempo. Det relativt fina vädret höll i sig ända tills vi nästan var framme. Det blev grått och några regnskurar föll ner från himlen. Det blev genast kyligare och jag kände att tröjan jag hade på mig var i tunnaste laget. Blev nog även kall på midsommaraftonskvällen då vi satt ute. Idag sitter jag här med halsont och en rinnande näsa :( 

Gillar Annas utmaning att cykla 100 mil på 11 veckor. Skulle gärna hänga på den om det inte vore så att jag måste koncentrera mig på löpningen. Fast å andra sidan känner jag att mina hälsenor inte klarar av alltför hård löpträning. Hoppas på att kunna springa tre pass i veckan men är osäker på hur det kommer gå. Det blir nog så att jag kommer komplettera min träning med en hel det cykling, så 100 mil kanske inte är så dum utmaning ändå :)  Hittills har jag lyckats få ihop 84 mil på 9 veckor.





Kommentarer
izza

Vilken fin bild!! Hihi. Fast nu ser man ju att det skiljer lite på våra hjälmar! Vilka ögonstenar vi har!!!!



Jag har semester 32-35, d.v.s hela augusti. Har en liten försemester nästa vecka med ledigt tors-sön. Skönt med en kortvecka efter denna tredagars ledighet! :D



Jag skaffade funbeat förut idag förresten! Men det kanske du redan har sett!? Har satt upp min utmaning/mål där och hittills har jag uppnått 8%!!! Haha! Skoj värre!



Vad tråkigt att du känner dig lite förkyld! Men det råder nog vilodagen bot på!! Nu måste jag nog sätta igång med lite städning. En tjej ska komma hit ikväll och titta på en av jourkatterna. Kan ju vara trevligt om det inte är katthår och damm ööverallt, hehe.



Ha det bra!!

2009-06-21 @ 15:34:48
URL: http://runrunner.wordpress.com
a home far away

Hej vilken toppenfin blogg jag hitta här:) Ska kika runt lite mer...



Kram Gunilla från Singapore

2009-06-21 @ 17:38:03
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Lina

Kul med sällskap på turen!

Det underlättar mycket!



Hoppas att du känner dig bättre idag!



Skickar över en masa krya tankar!

2009-06-22 @ 08:58:09
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Usch då, låter som att många blir förkylda den här tiden. Hoppas det känns bättre efter lite vila...



Vad söta ni är i likadana hjälmar och cyklar, hihi :)



Mamma och pappa verkar ställa upp som räddande änglar vad gäller vansbro! Hur går det för dig?



Har du någon semester i sommar? Du funderar inte på att ta en liten cykelsemester? Jag skulle tycka det var jätteroligt och just ja... När jag träffade cykelklubben så pratade man massor om Ride of Hope. Kolla upp det vetja :)

2009-06-22 @ 10:12:50
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Du får proppa dig full med massa frukt och dricka massa vatten och te så kryar du på dig snart!



Ride of hope hade varit jätte roligt att medverka i, det hade ju varit jätte kul om vi kunde cykla en sträcka tillsammans :-) Säger som Annika, vi får kolla upp det :-) !!



Krya kram!

2009-06-22 @ 20:22:37
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0